Hvordan lage et rutenett med koordinater for å spille Battleship

Hvordan lage et rutenett med koordinater for å spille Battleship


Battleship er en blyant og papir spill der du prøver å skjule din flåte fra en motspiller mens du prøver å finne, og vask, hans flåte. Siden 1930-årene har det dukket opp som et kommersielt spill i flere formater, men det er fortsatt populær som en "back-of-en-konvolutt" spill. Slagmarken er et rutenett av firkanter innen hvilke flåtene opptar rektangler i ulike lengder. Opprette en slagmark rutenettet er en grei prosess som involverer litt dyktighet.

Bruksanvisning

1 Begynn to ruter i fra kanten av et ark med millimeterpapir, og deretter telle 10 ruter på tvers av et ark. Kvart tomme eller 5 mm rutene er ideelle. Trekke en linje langs bunnen av kvadratene, fra begynnelsen av det første en til enden av den siste.

2 Plasser blyanten og en regel i begynnelsen av linjen, og tegne en vertikal linje stigende 10 ruter. Gjør det samme på den andre enden av grunnlinjen, og deretter trekke en topp linje som forbinder to vertikaler. Du har nå en 10-by-10 kvadrat.

3 Tegn langs alle linjene innenfor firkanten for å lage et rutenett på 100 klart definerte firkanter. I raden over den øverste linjen av kvadrater, og starter på venstrekanten, merk de vertikale kolonner med bokstavene "A" til "J." I kolonnen til venstre for rutene, merke hver rad med tallene "1" til "10", som starter på toppen.

4 Lag fire identiske nett for et spill av krigsskip. Gi to tavler til hver spiller, en for å spille inn sin egen flåte posisjoner, og en til å ta opp sine forsøk på å finne motstanderens flåte.

Hint

  • Lag en grid, og deretter ta kopi av den flere ganger; det er mye raskere på den måten.
  • Bruk et utgivelsesprogram på datamaskinen for å opprette og merke et rutenett mal, og skrive ut så mange kopier som du trenger.
  • Merk den vertikale aksen 1-10 fra nederst til venstre, og den horisontale aksen A til J starter på venstre side. Dette skaper kartesiske koordinater som bidrar til å lære "x, y" koordinater som brukes i matematikk og geografi.
  • Ikke bruk bokstaver eller tall, for begge settene med koordinater. Det gjør koordinater forvirrende. For eksempel, (1,3) kan bety en langs og på tre sider, eller en opp og tre langs.