Hvordan lage RPG Plantegninger

Making RPG plantegninger er ikke så lett som det virker. Flere faktorer må komme sammen for å lage en troverdig og lett brukes kartet. Størrelsen på området, utformingen av rom og korridorer, samt miljøet av plasseringen alle spille en svært viktig rolle i etableringen av spillet kartet.

Bruksanvisning

1 Mål størrelsen på rommene som du er kjent med. Det er ikke uvanlig for folk å vesentlig overvurdere størrelsen på rommene som de gjør for spill. Når en person kan gjøre et rom som er 30 med 30 fot på sine kart, rommet i hodet er nærmere 20 av 20 fot.

2 Lag gangene som trengs og gå et sted. Hvis layouten har flere korridorer som bare avslutte, gå tilbake og endre rommet ditt design for å ta opp den ekstra plassen. Hvis du har lange svingete korridorer som fører til et enkelt rom, bør du vurdere å plassere døren på et annet sted for å frigjøre den plassen for en bedre bruk.

3 Koble rom direkte uten korridorer. Det er ikke uvanlig, særlig i nonresidential bygninger, for at det skal være få eller ingen korridorer mellom rom. Ett rom kobles til neste via en dør eller åpen døråpning.

4 Beregne seg en rimelig mengde plass for trapper. Trapper tar opp mye plass, mye mer enn det ville virker som. Hvis man har et verktøy trapp, slik som de i nærheten av heiser, de kan fremstilles i en enkelt blokk på plass. Dekorative trapper, slik som de i fine hus eller hoteller, ta opp en betydelig mengde plass på to forskjellige etasjer.

5 Tenk på miljøet at bygningen vil være i. Bygninger som er i varmere ørkenen eller tropisk klima vil ha ulike vegg- og vindus design enn de i et kaldere klima. Taket skal bygges forskjellig basert på mengden av regn eller snø et sted mottar. Selv om denne informasjonen ikke kan synes viktig i starten, ting som takkonstruksjonen finne ut hvilken type og hvor stor en bygning loftet er.

Hint

  • Vær oppmerksom på bygningen som du tilbringer tid i. Uansett hvilken innstilling du lager kart for utforming av bygninger har flere felles faktorer. Disse kan brukes på kartene som du oppretter.