Hvordan legge til Textures kilder i SDK

Hammer er nivået redigering / skape søknad om Valve Software Source SDK. The Source SDK tillater brukere å legge til egendefinerte teksturer til Hammer. Hver teksturen som brukes av Hammer er en del av et "materiale", som omfatter ikke bare utseendet av en flate, men dens fysiske egenskaper, slik som lyden gjort når en kule treffer en vegg eller et foten treffer et gulv. For å legge til en tekstur, må du pakke det som materiale.

Bruksanvisning

1 Åpne VTFedit.

2 Klikk på "File" og deretter "Import." Bla til bildefilen du vil legge til Kilden SDK og dobbeltklikk på den. Klikk "OK" når "VTF Options" vises. VTFedit vil importere bildefilen, noe som kan ta flere minutter.

3 Klikk på "File" og deretter "Lagre som". Bruk nettleservinduet fil for å navigere til "materialer" -mappen for spillet eller mod der du vil bruke teksturen. For eksempel på en Windows 7 64-bit system, "Left 4 Dead 2" -mappen materialer ville bli plassert på "C: \ Program Files (x86) \ Steam \ steamapps \ common \ Left 4 Dead 2 \ left4dead2 \ materials. "

4 Klikk "Lagre" for å lagre VTF-filen.

5 Klikk "Verktøy" og deretter "Opprett VMT File". Dette vil åpne "Lag VMT File" -vinduet. Den "Base Texture en" feltet vil bli fylt ut med navnet på VTF-filen du nettopp lagret.

6 Klikk på "Create". Når det er ferdig, vil du ha et materiale som du kan bruke i Hammer.

Hint

  • Det er mange egenskaper du kan legge til ditt materiale. Besøk linkene i Resources for å lære mer.