Ideer for Blanke Risk 2210 AD kort

Ideer for Blanke Risk 2210 AD kort


Hvis du spiller Risk 2210 AD, så dette kan være din scenario i spillet: Året er 2210 e.Kr., og verden er i krig. Du kommanderer en av de stridende fraksjonene og kontrollere skjebnen til ditt folk, ditt hjemland og planeten. På og over Jorden, må du marskalk dine styrker, ansette de riktige sjefer og knuse dine fiender.

For å vinne spillet, bygge på dine klassiske Risikostrategier for verdensherredømme. Med de riktige sjefer og Command kort, kan du slå ødeleggende slag mot dine fiender. Lunar og sjø kolonier legge enda en dimensjon til risiko 2210 AD Spillet gir ni blanke kommandokort, som kan hjelpe deg å vinne.

Command kort

Risk 2210 AD befaling kort tillater spillere å ta tiltak for å støtte deres innsats for å vinne spillet. De fem typer Command kortene er Diplomat, Land, Naval, Nuclear and Space. Spillet inneholder to tomme kort hver av Land, Naval, Kjerne- og Diplomat kort og en blank kort for Space kort. Dusinvis av muligheter finnes for hva du skal sette på disse kortene.

Noen kort gir forsterkninger for spilleren som spiller kort, og andre ødelegge invaderende enheter. Hvert kort kan brukes i bare en bestemt kommando område av en kommandant. For eksempel kan Land Command kortene brukes av bare en Land Commander, og Nuclear Command kort kan brukes med bare en Nuclear Commander.

Mission Command kort

De blanke kort kan brukes til å lage oppdrag for spillere å forfølge. Ideer inkluderer oppdrag å okkupere alle måne territorier med minst tre hærer pr territorium for en full sving og okkupere alle havområder med minst tre hærer pr territorium for en full omdreining. En annen oppgave kan være å styre Nord-Amerika, Australia og Afrika for en full omdreining. En egen oppgave kan være å ødelegge Black Army; hvis ingen Sort Army finnes, så oppdraget kan være å okkupere 30 territorier med to hærer hver for en full omdreining. Hvis dette valget er valgt for et tomt kort, skjønt, så er det nødvendig å lage lignende kort for de blå, rød, grønn og Tan hærer.

Energi Command kort

Risk 2210 AD bruker Machines of Destruction (MOD), ikke menneskelige hærer, som gjør energi er en viktig faktor i å vinne spillet. Derfor er en annen idé for tomme Command kort til å ha dem award energi til spilleren å spille kort eller for å ta energi fra andre spillere. En idé for et blindkort er å spille på din tur før første invasjonen annonseres og motta fem energi poeng å bruke på turn. En annen er å spille på motstanderens tur etter at han kunngjør et angrep på en av dine territorier og avløp fem energipoeng fra sin energi bank. Du kan også bruke et blankt kort for å spille på din tur før første invasjonen annonseres og avløp fem energi poeng fra motstanderen av ditt valg.

Movement Command kort

Et annet alternativ for de tomme kortene er å tillate spillerne å utplassere sine styrker før, under eller etter et angrep. For eksempel kan du bruke et blankt kort for å spille på din tur før første invasjonen annonseres og omdisponere inntil fem MODs uten kostnader. Du kan også bruke en av de tomme kortene å spille på motstanderens tur etter at hun lanserer et angrep på en av dine territorier og omdisponere inntil fem MODs inn i territoriet under angrep fra en av de andre områdene uten kostnader.