Instruksjoner for Parker Brothers ' "The A-Team"

Instruksjoner for Parker Brothers ' "The A-Team"


"The A-Team", som kjørte for fem sesonger på NBC i 1980, var også tema for en Parker Brothers brettspill i 1984. Hensikten er for en av de fire spillerne til å invadere en tungt bevoktet festning og fange en stjålet brus formel. En kuriositet til spillet er den mest gjenkjennelige stjernen, Mr. T, er ikke en av de spillbare figurene. Han er avbildet på spillebrettet. Hvis du lander på en Mr. T plass, får du til å rulle igjen.

Bruksanvisning

Sett opp

1 Plasser den hemmelige formelen kortet på "The Vault" plass i midten av spillbrettet. Hver spiller må velge å spille som enten Faceman, Hannibal, Murdock eller Amy Allen. Rull terningene og la den høyeste berg gå først.

2 Stokk 35 tiltakskort og håndtere tre kort til hver spiller. Sett resten av kortene med billedsiden ned ved siden av brettet for å danne trekkebunken.

3 Plasser alle karakterkortene inn i en plast baser og sette dem på "Start" plass. Hver spiller tar en sving ved å rulle en terning. Spill inntektene til venstre.

Spille

4 Rull en terning og flytter brikken på brettet. Følg instruksjonene skrevet på plass der du lander. Under hver tur, kan en spiller også spille en "handling" kort.

5 Spille en handling kortet til enhver tid under din tur hvis du ønsker det. Kortene er selvforklarende og hjelpe deg å gå videre i spillet. Plasser en brukt handling kort med forsiden ned av trekkebunken og plukke opp en ny.

6 Rull begge terningene hvis du lander på en "Guard" plass. Den røde terningen er vakt og den grønne terningen er deg. Dersom vakt vinner roll, forblir spilleren satt. Hvis spilleren vinner, flytter han ut av vakt plass og så mange områder fremover som forskjellen mellom terningen. For eksempel, hvis det grønne dysen er en "6" og den røde dysen er en "4", spiller beveger seg to mellomrom fremover.

7 Kjemp en annen spiller når du lander på samme plass som han ved å ta svinger å rulle en terning. Den høyeste berg beveger seg fremover ved forskjellen på terningen. Spillere må ha terninger kamper hvis de lander på "trange passasjer" eller "TV-skjerm."

8 Spille en handling kort eller velge en bonus rull hvis du lander på en "rull igjen" plass. Landing på en "sikkerhetssonen" plass betyr en spiller er trygg fra alle de andre spillerne.

Vinne

9 Skriv "The Vault" plass etter hvert kast av terningen som får deg i, selv om du over skyte den. Den første spilleren til å nå "The Vault" tucks den hemmelige formelen kortet i hans karakter plast base og begynner sin flukt.

10 Kjemp deg ut av festningen ved å unngå andre spillere, som nå kan kjempe for den hemmelige formelen med en rull med terningen hvis dere begge land på den samme plassen. Den storspiller får den hemmelige formelen.

11 Kom tilbake til "Start" plass med den hemmelige formelen før noen annen spiller for å vinne spillet.

Hint

  • Ikke spille en "Roving Guard" kortet på en spiller allerede i "The Vault". Bare kjempe vakt på en "Guard" spot. Ignorer andre spillere på stedet.