Klassiske Parlor Games

Klassiske Parlor Games


I viktoriatiden, ville familier og venner samles i deres dagligstue (tilsvarende en moderne livsstil eller stue) å le bort kvelden spille en rekke underholdende spill. Selv i den digitale tidsalder, disse enkle spill er fortsatt moro å spille. Best av alt, de fleste klassiske privaten krever ingen spesielle eller dyrt utstyr og er passende for alle aldre kan nyte sammen.

Blind manns bløff

Klassiske Parlor Games

I Blindman bløff, spillere identifisere hverandre ved hjelp av deres følelse av berøring.

Nettstedet Old Fashioned Stue foreslår spille Blindman bløff, en morsom viktoriatiden privaten spillet. Best spilte med en middels til stor størrelse gruppe mennesker (et sted fra fem til ti spillere), er en person valgt å være "det" og er godt bind for øynene, så de kan ikke se noe. De andre spillerne deretter spre seg i hele rommet og forbli rolig, slik at "det" å oppsøke dem. Når Blindman finner en person, de bruker hendene til å føle deres funksjoner (å være forsiktig så du ikke riper opp eller dytte noen) og deretter gjette hvem de tror de har fanget. Dersom de er riktige, blir fanget personen deretter Blindman. Hvis ikke, må den nåværende Blindman finne en annen spiller og prøv igjen.

Hvordan, hvorfor, når og hvor

Klassiske Parlor Games

Hvordan, hvorfor, når og hvor er et spill av spørsmål.

Hvordan, hvorfor, når, og hvor er et klassisk selskapslek foreslått av Fun Joint nettstedet. Spillere sitte sammen og anser en person som "det" for runden. Den valgte enkelte da tenker på en ting eller gjenstand, for eksempel en kattunge eller en gitar. Neste, de andre spillerne prøver og gjett hva ting er ved å spørre enkelte spørsmål: "Hvordan liker du det" "Hvorfor liker du det", "Hvor liker du det?" og "Når liker du det?". Spilleren svarer tilsvarende, for eksempel, sier "jeg liker det fordi det er søt" og "Jeg liker det når det sover" for en kattunge. Personen som er "det" kan være indirekte å forvirre guessers, noe som gjør deres oppgave en utfordrende.

hoffolkene

Klassiske Parlor Games

I spillet de hoffmenn, må spillerne utføre hver bevegelse av lederen.

For et spill sikker på å ha spillere utbrudd i latter, foreslår nettstedet Victorias Past spille hoffmenn. I dette spillet, er en person valgt til å være kongen eller dronningen og tar en plass i midten av rommet, mens de andre spillerne, forutsatt rollen som hoffmenn, sitte på rad før lederen. Kongen eller dronningen gjør deretter en gest, alt fra en subtil blinking av øynene til en full curtsy, og hoff vise sin respekt ved å etterligne handlingen. Kongen eller dronningen holder utføre ulike bevegelser og hoffmenn fortsette å etterligne dem, men må ikke smile, le eller annen måte å uttrykke følelser. Den første personen til å mislykkes taper og må tre til side; den siste spilleren til å bli eliminert så blir den neste kongen eller dronningen. For å gjøre spillet ekstra utfordrende, kan lederen engasjere seg i latterlige og morsomme aktiviteter, som nysing dramatisk eller imitere et dyr.