Liste over dataspill som krever Pixel Shaders

Liste over dataspill som krever Pixel Shaders


Pixel shading er en datagrafikk teknikk som beregner skygger og lys nivåer på en piksel-for-piksel basis. Pixel Shaders, da, programvarerutiner utføres av spesialdesignede komponenter i et grafikkort (også kjent som en "3D-kort"). Mens pixel shading er et rent kosmetisk effekt, spill nå til dags ikke vil fungere uten hardware laget for å fungere som en pixel shader.

Black and White 2

Oppfølgeren til Lionhead Studios leder Peter Molyneux ambisiøse "God Game", "Black and White 2" utdyper den opprinnelige spillets formel for å kaste spillere som en overnaturlig guddom ved å forstørre kosmologi å inkludere egyptiske, norrøne, Aztec, japanske og greske samfunn og mytologi (den opprinnelige inneholdt bare en løs abstraksjon av jødisk-kristne lore). "Black and White 2" bruker avanserte dataeffekter til å dramatisere de overnaturlige krefter av disse mytologier, bruker pixel shading og andre grafiske effekter for å simulere himmelen Hells og guddommelige krefter flere kosmologier.

Colin McRae Rally 2005

Den langvarige serien av rallyspill basert på karriere og faglige utnyttelser av den avdøde Colin McRae nådd et nytt nivå av grafiske raffinementet med 2005-utgaven. Mens tidligere spill hadde brukt sotete, mud-stripete verden av rally som en måte å holde grafikken enkle (spillene oppsto på lav-drevet Sony PlayStation), «Colin McRae Rally 2005" har et overhalte grafikkmotor som presenterer en større grad av variasjon mellom gjørmete våtmarker, støvete ørkener og røffe grusveier. Pixel shading-teknologi brukes til å gi dybde-of-field effekter som de av en film kamera og også å gjengi støt og riper på spillets biler i sanntid, som vokser og varierer i henhold til scenen og kjørekompetanse.

FRYKT

"FEAR" står for First Encounter Assault Recon. Spillet ser spilleren innta rollen som en høyt nivå spesialstyrker operative oppdrag å etterforske en mystisk hendelse på et forskningsanlegg. Men som tittelen hint, det er mer i gjære enn enkel pistol-play: tegn snart finne seg selv midt i en psykologisk skrekk som trekker tungt på filmer som "Ring" og "The Grudge". Pixel shading brukes til å gjengi de surrealistiske effekter av denne horror verden og også å representere de overmenneskelige krefter vunnet av spilleren karakter, som er i stand til å forsinke tiden under en skuddveksling.

Portal

Valve Software bygget en fullt funksjonell spillmotor for første-person skytespill for sin prisbelønte "Half Life 2." Med det motoren på plass, ville det være en skam å ikke bruke den på andre spill, og så "Portal", en første-person puslespillet, ble opprettet. En kort stykke cerebral oppgaveløsing og rask handling, "Portal" inneholder kun ett våpen: en pistol som lar deg lage warp soner, eller portaler, mellom en del av nivå og en annen. Pixel shading brukes til å skildre de rekursive portaler selv, der flere visninger av nivået kan skimtes.