Lords of Magic FAQ

Lords of Magic FAQ


Lords of Magic er et turbasert strategispill som fokuserer på magi og erobre gamle fantasy verdener. Den ble opprinnelig utgitt i 1993, men er fortsatt et populært spill med mange fans. Spillet er kompleks med mange muligheter og mål som det kan være vanskelig å holde styr. Forstå disse begrepene kan gjøre spillet mye mer vellykket.

Hva er de grunnleggende vilkårene i Lords of Magic?

Mange grunnleggende begreper må forstås før du spiller. Din grunnleggende kampenhet er hæren. Disse kan ha ni enheter og tre vinnere. Så lenge du kan betale for hærer, kan du ha så mange du vil. Autocalculate vil simulere dine kamper, og bør bare brukes mot svakere fiender som det er gjort statistisk. Kaserner er hvor du kan rekruttere melee enheter eller skip. Champions er kraftige jagerfly (krigere, mage eller tyver) som fører hæren din. Byer hjelpe deg å tjene penger og rekruttere enheter. Fange mer øker dine ressurser. Store templer er nødvendig å tilkalle skapninger som kan kaste magi og kjempe for deg. Biblioteker hjelpe mages lære nye spells mens Mage tårnet rekrutterer magiske enheter. Festninger hjelpe deg å få nye tilhengere. Den tyver laug hjelper deg rekruttere flere tyver. Frigjørende betyr at du slå folk holder noe du ønsker, og få det i eie og dens ressurser.

Hvilken Herre bør jeg velge?

Herren er din avatar i spillet. Han representerer tegnet som direkte styrer dine enheter. Hans overlevelse er avgjørende for spillet. Hvis Herren dør, er spillet umiddelbart over. Hver Herren har mange krefter, fordeler og ulemper. The Warrior Herren er god til kamp med sverd og metall våpen. Han har sterk rustning og bonuser i alle kamp felt. Men han er svak i magi. Hans spesielle makt er evnen til å trene krigere på brakka. The Warrior Herren er et utmerket valg for nybegynnere. Mage Herren er den eneste Herren som kan bruke magi uten spesielle gjenstander. Han kan trene enheter på mage tårnet for å skape en mektig magi hær. Han starter svak (men blir sterkere etter hvert som spillet utvikler seg), noe som gjør ham til en utmerket herre for avanserte spillere. The Thief Herren er sleipe. Han har middelmådig styrke og magi, men kan undertrykke vinnere (noe vanskelig for Warrior eller Mage Herre) avhøre fanger, stjele fra enheter og åpne låste dører. The Thief Herren er vanskelig å mestre, men når mestret han er en mektig herre for geriljastil krigføring.

Hvilke Faith bør jeg velge?

Foruten deres Herre, må du også velge din tro. Det er åtte trossamfunn i spillet. Den rette tro kan bidra til å balansere eventuelle underskudd i Herrens kraft. Livet tro har kraftige bueskyttere med sterk rustning. Et liv Herren kan helbrede andre og bringe soldatene tilbake til livet. Men vil han være svakere i nærkamp. En død Herren er mektig i kamp, ​​bueskyting og magi. Han kan vekke de døde til å lage en stor zombie hær. Javelin kastere i en død hær er sterke. En Bestill Herren er i stand til å lage kraftige jagerfly, infanteri og trollmenn, noe som gjør ham til et ideelt valg for nybegynnere. Imidlertid vil en tro Herren bare være i stand til å gjøre middelmådige bueskyttere. En Chaos Herren kan skape barbarer med hell basert magi som gjør kraftig skade. Imidlertid kan magi som ikke lander slå tilbake og skade spell caster. The Chaos Herren har sterke krigere som bærer ingen rustning. Han skaper også dårlige langtrekkende angripere. Hæren av Air Herren er laget av alver og storm veivisere. The Air Herren hæren er rask og fylt med sterke bueskyttere. Imidlertid er hans infanteri svak. Heldigvis kan han kontrollere luft og lyn magi, noe som gjør ham til en mektig trollmann. En Earth Herren bærer sterk rustning, bruker kraftige økser og har staver som stanse enheter for en lang periode. Hans hær består av gode krigere, men svake bueskyttere. The Water Herren har en hær som består utelukkende av kvinner. Hans infanteri er anstendig, men med dårlig rustning. Hans bueskyttere er bare gjennomsnittlig. Hans vannbasert magi kan ruste rustning. Han har også mer inntekter enn andre trosretninger. En Brann Herren har en hær med dårlige bueskyttere og dårlige tyver. Hans infanteri er dårlig og hans magiske bare over gjennomsnittet. En Brann Herre bør bare brukes av de mest talentfulle spillerne.

Hva er ressurser?

Det er fire ressursene du må bruke for å drive ditt imperium. Ale er oppnådd ved å frigjøre bryggeri. Du vil motta en øl hver dag mens du har en. Den brukes til å rekruttere melee enheter (som tilsynelatende jobber for sprit). Krystaller må være minelagt for magiske formål og hjelpe deg å kjøpe potions og rekruttere mages. Frigjørende templer hjelper du mottar berømmelse. Med mer berømmelse, kommer flere tilhengere, og gir deg tilgang til mer folk til å kjøre ditt imperium. Gold må være minelagt fra en frigjort gullgruve. Gold hjelper du kjøper varierte enheter.