Mahjong Game Tips

De fleste historikere i dag mener at mahjong utviklet seg fra et kortspill oppfunnet under Ming-dynastiet, men mange folklorists hevder spillet ble oppfunnet av ingen ringere enn den store filosofen Konfucius. Ifølge Tradegames, er det ingen reelle bevis som tyder på spillets eksistens før 1880-tallet. Mahjong er et spill håndtere tilfeldig stokket fliser, men det vil ta mer enn bare flaks for å oppnå seier. Du må også ha litt dyktighet og en strategi i tankene.

spille Mahjong

Hver spiller forsøker å danne en hva som anses som en "juridisk sett" fra flisene i sin hånd ved å tegne en ny flis og forkaster en gammel en hver tur. Et sett består av ulike grupper av kort kalt Chows, Pungs og Kongs. En Chow er tre sekvensielle kort av samme sort. En Pung er tre av de samme fliser fra samme sort. En Kong er fire like egnet identiske fliser. En kombinasjon av fire Chows, Pungs, og Kongs, samt et sett med to identiske kort, og legger opp til 14 fliser i alt, er en vinnende Mahjong sett.

I begynnelsen av spillet får hver spiller utdelt 13 brikker som utgjør en hånd. En 14-flis er gitt til hver spiller i begynnelsen av sin tur. Spilleren kan velge å forkaste utdelt fliser, og det vil gå inn i midten. Hvis han holder det, må han kaste en annen brikke i stedet. Når en spiller kan bruke forkastet brikke for å gjøre en Pung eller Kong, kan han kalle seg det respektive ordet og kreve det. Hvis spilleren til venstre forkaster en flis som lar deg lage en Chow, kan du kreve det ved å kalle ut "Chow." Alle laget kombinasjoner som dette er lagt ut med forsiden opp foran spilleren.

strategier

To ting å huske på er vind og årstider. Hver av de fire spillere er tilordnet en bestemt vind- og årstid. Hvis du kan samle eller Pung eller Kong av din egen vind eller sesong, vil det være verdt mye mer enn en sammenlignbar gruppe fra en annen spillers vind eller sesong.

Når ledelsen mahjong, utsatte grupper er verdt bare halvparten så mye som skjulte grupper. Av den grunn går for en Pung fra en kassert flis er lite verdt, og mens en gamble, forsøker å trekke kortet selv kunne betale ut for deg senere, med dobbel verdi.

Hvis du er minnet er bra, kan du prøve å huske hva fliser har blitt forkastet av dine motstandere. Ved å gjøre dette kan du omtrentlig som passer og tallene kan være til ingen nytte for de andre spillerne og hindre overlate dem et kort de trengte for en gruppe når du kaster den.