Map Editor Tutorial for Age of Empires 2: The Conquerors

Age of Empires II: The Conquerors, en utvidelse til Age of Empires II: The Age of Kings, er et omfattende sanntids strategispill som forbedret map editor med nye enheter, teknologier, kunstig intelligens kontroller og andre funksjoner. Kartet redaktør kan være vanskelig å manøvrere, men etter å ha lært noen grunnleggende begreper, kan spilleren begynne å lage sine egne scenarier.

Meny Concepts

I map editor, kan du velge om du vil starte et kart fra grunnen av, velge mellom en rekke forhåndsbygde karttyper eller plukke en tilfeldig.

Terrenget delen kan du legge litt liv på kartet. Velg en type terreng og male den på kartet. Du kan mikse og matche slik du vil. Du kan også justere høyden. Lag fjell, åser og daler og gjøre kartet som farlig eller expansively uinteressant som du vil. Kombiner dette med klippen utvalg, og du kan ha svært varierende kart.

Med kartet kopi alternativet, kan du kopiere hele området og plassere den et annet sted. Spilleren delen lar deg endre spillere på kartet. Angi alderen til spillerne, hvor mye ressurser de har og annen generell informasjon. Bruk enheten delen for å gi spillere fordeler ved å plassere bygninger, helter og andre elementer på kartet. Sett dem hvor du vil - spilleren som ble dem først vil konvertere dem til sin side.

Bruk diplomati delen for å skape allianser mellom aktører. Det er viktig å sette allianser for alle spillere av interesse - hvis man hæren er i allianse med en annen, sørg for at alliansen er satt begge veier.

Den globale seier delen lar deg bestemme hva slags type spill er i spill, og hvordan spillerne vinne. Sett til leting, erobring eller relikvier. Bestem hva målene må fylles ut. Dette er den delen hvor du setter regler og vilkår for alle spillerne.

Alternativer, meldinger og filmklipp falle i lignende kategorier. Alternativet delen lar deg teste ting. Hvis du har opprettet hendelser, eller utløsere, kan du gi spillerne de ressursene de trenger for å prøve det ut og sørge for at det er vellykket. Meldingene delen lar deg sette meldingene sett av spillerne når visse vilkår er oppfylt. Hvis du føler deg virkelig kreativ, kan du bruke filmklipp delen for å sette inn egne .avi filmer som skal spilles på viktige forekomster i spillet.

Triggers

Triggere er koder du kan bruke kartet for å skape spesielle scenarier. En trigger kan bli opprettet for å gyte fiender, starte et kutt scene eller ødelegge en hel by mens kartet du opprettet blir spilt. Utløser påvirke hvordan hele spillet utspiller seg - fra når en ny del av historien finner sted til når helbredende enheter bruke sine evner.

Etter bruk noen triggere, teste ut spillet for å sørge for at den gjør alt du vil den skal gjøre, og at spillet flyter og fornuftig. Ikke gjør det for lett, og ikke gjør det umulig. Hvis du ikke kan få scenario for å avslutte slik du vil ha det til, sjekk triggere. Sørg for at de er slått av og på ved passende deler slik at du kan fullføre spillet.