Mississippi Marbles Dice Spilleregler

Mississippi Marbles Dice Spilleregler


Mississippi Marbles, et spill raskende blottet for noen klinkekuler for å snakke om, er i hovedsak består av seks seks-sidige terninger og pute av papir. Den bærbare natur Mississippi Marbles gjør det populært med reisende, som en flat spilleflate er alt som trengs for å spille. Offisielle spille sett kommer med en fløyel spillebrettet og en terning shaker, men disse er ikke nødvendig.

Sette opp spill

Mississippi Marbles er designet for to til seks spillere i alderen 6 år og eldre. Alle spillere sitte rundt spilleflaten og rulle en terning. Spilleren som ruller flest tar den første svingen, med lek å flytte klokken etterpå. Protokollføreren trenger en pute av papir og blyant. En kalkulator kan være nyttig for yngre spillere som prøver å legge opp score.

Åpningsfasen

Før spillerne er i stand til å begynne å score ekte poeng, må de rulle for 700 poeng ved hjelp av seks terninger. Den første spilleren vil rulle alle seks terninger og tilsett 100 poeng mot nødvendig 700 for hver "1" rullet og 50 poeng for hver "5" rullet. Han plasserer 1s og 5s ut til siden og ruller de gjenværende terningene en gang. Dette mønsteret fortsetter til spilleren enten ikke klarer å rulle en 5 eller 1, eller hvis den endelige dør er rullet som en 5 eller 1. Hvis spilleren tjene 700 poeng, er han i stand til å begynne å rulle for "melds" fra det punktet videre starter på sin neste tur. Hvis spilleren ikke klarer å tjene 700 poeng, passerer spill til den neste spilleren.

Melds og scoring

Etter å ha scoret de nødvendige 700 poeng i løpet av åpningsfasen, spillerne er i stand til å begynne å score ekte poeng mot endgame målet på 11.000 poeng. Kvalifiserte spillere vil rulle alle seks terningene en eneste gang. Tre 1s er verdt 500 poeng, er verdt 200 tre 2s, tre 3s er verdt 300, tre 4s er verdt 400, tre 5s er verdt 500 og tre 6s er verdt 600 poeng. Fire-of-a-kind er verdt 1000 poeng, fem-of-a-kind er verdt 2000 poeng og seks-of-a-kind er verdt 5000 poeng. Rulle en straight (én til seks) er verdt hele 5000 poeng. Etter hvert kvalifisert spiller kaster seks terninger og bestemmer score, passerer spill til den neste spilleren.

Winning the Game

Når en spiller overgår 11.000 poeng, går Mississippi Marbles endgame. Annenhver spiller har lov annen rull i et forsøk på å overgå 11.000 poeng, også. Etter hver spiller har tatt en tur, spilleren med flest poeng vinner spillet.