Moro spill å spille med tre

Når vertskap for en liten middagsselskap eller underhold flere venner for en kveld med moro, er det en rekke spill som kan spilles i grupper på tre.

To Lies og en sannhet

For en morsom kveld blant nye venner, spille to løgn og sannhet. Spillet er best spilles med tre eller flere spillere. Sitt eller stå i en gruppe med spillere mot hverandre. Kroppsspråk er en god indikator avtale og sannferdighet, slik at hver person bør være innenfor rekkevidde. Unngå å ha én person sitter eller står bak en stor del av møbler, for eksempel en person som ligger på et gulv eller i nærheten av et stort bord som ville hindre en annen deltaker fra å se hender nappe eller kroppen stein fram og tilbake med nervøsitet. Starter i en sirkel, vil en person starter spillet ved å avsløre tre utsagn; en sann og to falske. Målet med spillet er å oppmuntre de andre deltakerne til å skjelne hvilken av de tre utsagnene er mest sannsynlig til å være sant, og hvilke to er mest sannsynlig å være falsk. For å spille spillet godt, konstruere uttalelser som kan kanskje være sant. For eksempel sier, "jeg en gang hersket som en persisk prins, jeg ble fengslet for forræderi, og jeg ble født i Ohio," er så ubalansert og ekstrem, kunne deltakerne lett anta de to første påstandene er usanne. Ledetråder knyttet til personens kjønn, alder og utdanningsnivå samt reiseopplevelse kan også lett avsløre disse utsagnene å være falsk. Mens et nytt bekjentskap kanskje ikke vet ens reiseopplevelse, kunne han med rimelighet slutte fra personens alder (eller aldersgruppe) og modenhetsnivå om det er mulig for ham å ha regjert som en persisk prins eller vært en fange. I stedet for å komme med uttalelser som virker urimelig til pålydende, vurdere å endre virkelige fakta fra livet ditt for å skape en falsk som kunne være sant. For eksempel utsagn som: "Jeg vant en friidrett medalje ved et universitet sponset kjører konkurranse, jeg har aldri hatt en slåsskamp i mitt liv og jeg er allergisk mot peanøtter," vil skape en mer vanskelig utfordring for de andre deltakerne . I de fleste tilfeller kan alle de ovennevnte utsagn uten tvil være sant. Det endelige målet er å skape et morsomt miljø og la nye bekjentskaper for å bli kjent med deg på en interessant måte.

Historiefortelling

En annen stor variasjon av spillet inkluderer konstruere en historie (eller fortelling tidslinje) av livet ditt, i stedet for bare å lage tre vilkårlige uttalelser om din identitet. I dette tilfellet ville en person rope: "Det er løgn!" og da er din tur ville være over. Hvis personen er feil, og det aktuelle tidspunktet eller faktum i historien er sann, vil fortelleren fortsette. Hensikten med denne versjonen er å fortelle den lengste historien (som består av sannheter og løgner) uten å bli fanget i en løgn. Hvis en deltaker roper, "At en løgn!" og setningen er en løgn, din tur er over og en annen spiller begynner. På slutten av spillet, hver deltaker må avsløre som ligger gikk uoppdaget. For å spille spillet godt, bruke uttalelser som kan være sant på pålydende og følger en logisk rekkefølge. Med andre ord, ikke begynne å snakke om mid-vestlig oppdragelse og deretter starte i en fortelling om foreldrene dine blir bergingsarbeidere på et piratskip.