Moro Tag Games for Kids

Moro Tag Games for Kids


Den enkle spill i koden er en av de mest kjente og utbredte barn & # 039; s spillene i verden. Selv svært små barn elsker å jage eller bli jaget av en voksen, og så snart barna er gamle nok til å spille sammen, de spiller jage spill. Tag er en av de mest allsidige spill tenkelige; det kan endres for å skape hundrevis av forskjellige versjoner og timer - eller år - moro.

Amoeba Tag

De fleste spill av tag begynne med å velge en person til å være chaser, men Amoeba Tag begynner med to Chasers. De to Chasers må holde hverandre i hendene mens de prøver å fange andre spillere. Alle de fanger må stå sammen med dem og bli en chaser. Gruppen av Chasers holder hender vokser seg større og større til bare én person (vinneren) er igjen kjører bort.

Plaster Tag

Plaster Tag er en versjon av fryse tag, der en person som er merket må forbli frosset i posisjon til en annen spiller tags ham å frigjøre ham. I Band-Aid Tag, er en spiller chaser. Når chaser tags annen spiller, må denne personen holder en hånd (en "plaster") over stedet der han ble merket. Hvis han er merket igjen, må han holde den andre hånden over andre stedet hvor han ble merket. Hvis han er merket for tredje gang, må han fryse på plass. Han er frosset inntil to andre spillere kommer til ham og "drive" av både tagging ham på en gang mens du teller til fem.

Boiler Burst

For å sette opp et spill av Boiler Burst, bruke grenser for å lage to linjer, startlinjen og mållinjen, med en jage mellomrom mellom som er ca 40 fot bred, avhengig av alderen på spillerne. Spillerne begynner på startstreken, mens chaser står i midten. The Chaser begynner å gjøre opp en historie. På et tidspunkt i historien, sier chaser ", og kjelen burst", som er signalet for de andre spillerne til å prøve å kjøre til mållinjen. Som de kjører, prøver chaser å merke dem. Noen merket er ute i løpet av runden. Spillet fortsetter med samme chaser til bare én spiller (vinneren) er venstre; for neste runde, spilleren som ble merket først blir den nye chaser.

samarbeid Tag

Samarbeid Tag krever en rekvisitt: et objekt som spillere kan passere, eller kaste seg i mellom for eksempel en myk ball. Spillerne er sikret mot å bli merket av den chaser, så lenge de holder gjenstanden. De jobber sammen for å passere objektet for å hindre andre spillere i å bli merket. Hvis en spiller er merket når hun ikke holder objektet, blir hun den nye chaser.

Giants, veivisere, Elves

Giants, Wizards, er Elves en gruppe tag spill basert på Rock, Paper, Scissors. For å spille, dele spillerne inn i to lag. Sett opp to mållinjene i motsatte ender av spillefeltet. Før du begynner en runde, må hvert lag klynge opp og velger å være enten kjemper, trollmenn eller alver for den runden. Lagene deretter stille opp mot hverandre i midten av spilleområdet. Vi teller til tre, begge lagene gjøre handlingen for deres valgte skapning - kjemper, trollmenn eller alver. Giants løfte hendene over hodet, veivisere strekke sine hender mot det andre laget og vrikke fingrene, og alvene bruke hendene til å lage spisse ører. Giants beseire alver, alver nederlag veivisere og veivisere nederlag gigantene. Det laget som er beseiret løper bort mot mållinjen bak dem, mens det andre laget jager dem og prøver å merke dem. Enhver spiller som er merket må bli en del av teamet som har merket ham. Spillet fortsetter til alle spillerne har blitt en del av ett team.

Secret Tag

Til å begynne et spill av Secret Tag, må en leder velge tre spillere, og i hemmelighet fortelle hver av dem hva deres rolle vil bli. En av de tre er chaser, en er "legen" som kan frigjøre spillere som har blitt merket, og den tredje er en vanlig spiller. Når spillet begynner, tags chaser folk, og alle som er merket må fryse inntil de blir gassform av legen. Dette spillet fungerer best hvis runder ender raskt, siden dens appell ligger i forvirringen i begynnelsen når ingen av spillerne vet hvem Chaser er.

Everybody & # 039; s Det

Everybody & # 039; s Det er best å spille i en stor plass, og en kort tidsperiode. For å spille, sette opp grensene og deretter kunngjøre at alle er det. Alle spillerne jage hverandre og prøver å merke hverandre, og alle som er tagget må sette seg ned. Spillet fortsetter til bare én spiller, eller ingen spillere, er igjen.