Morsomme fengslende spill

Morsomme fengslende spill


Videospill har potensial til å kaste spillere inn i merkelige og fantastiske verdener, senke dem i en fengslende eventyr. Designere som søker å skape fengslende spill fokuserer på å designe store ord som er svært interaktive. Fremfor alt, designere reke spiller frihet. Oppslukende spill lar spillerne føler hvordan det er å leve i en annen karakter sko.

Halvt liv

Lansert i 1998, "Half-Life" er et førstepersons skytespill (FPS) rost for sin fengslende historie. Spillet kaster spillerne i rollen som Gordon Freeman, et lavt nivå forsker ved en topphemmelig forskningsanlegg. Etter et mislykket eksperiment, må spilleren forsvare anlegget fra invaderende romvesener. I motsetning til de fleste dataspill, "Half-Life" velger å fortelle sin historie gjennom i spillet dialog i stedet for pre-rendret cutscenes. Som et resultat av spillet aldri forlater den første person perspektiv, slik at spilleren kan bebo karakteren av Gordon gjennom hele erfaring.

Fallout 3

Lansert i 2008, «Fallout 3» fordyper spillere i en post-apokalyptisk ødemark. Fra første person perspektiv, spillerne står fritt til å samhandle med verden på noen måte de ønsker, utforske herjet miljøer, snakke med tegn, og søker etter elementer gjennom ruinene. Selv om det er en viktig historie, spillere kan fritt vandre rundt på egenhånd. Flere oppdrag er tilgjengelige til enhver tid, med vekt spiller valg.

Elder Scrolls IV: Oblivion

Lansert i 2006, "Elder Scrolls IV: Oblivion" gir spillerne muligheten til å utforske en rikt detaljert fantasiverden. Spillerne er gratis å opprette en karakter som passer deres spillestil. Spillere utforske i første person perspektiv i sitt eget tempo, roaming det åpne landskapet, hulene dypt inn mørke huler, bli med ulike klaner, og bidrar til å hindre kongedømmets borgere.

Shenmue

Lansert i 2000 for Sega Dreamcast, "Shenmue» gjenskaper den japanske byen Yokohama i 1980. Spillet kaster spillerne i rollen som Ryu, en ung mann undersøker sin fars siste mord. Hans undersøkelser fører ham over hans nærmiljø og havnen, fra lurvete barer til forlatt varehus. Spillerne er gratis å spille på arkade, kommunisere med tegn og jobber en deltidsjobb.