Morsomme Integer Games

Morsomme Integer Games


Ved rundt fire år gammel, de fleste barn er kjent med tall og kan telle til 10 eller 20. På rundt 11 år, vil disse barna møter et nytt nivå av forståelse når det gjelder tall --- heltall. Heltall er alle reelle, hele tall, positive og negative, ikke inkludert null. Dette konseptet kan være forvirrende for noen barn, men det er spill som kan gjøre læring lettere.

Integer Bingo

En interaktiv måte for små barn å lære heltall er med et spill av bingo ved hjelp av positive og negative tall. Lag flere bingo kort ut av plakat bord og markører. I stedet for å bruke tradisjonelle nummer ordningen, bland det opp ved å kaste i --13, --6, --28 og så videre. Dette spillet spilles akkurat som vanlig spill av Bingo og er flott for en stor gruppe barn.

Integer Hopscotch

Dette spillet er designet for utendørs lek. Lag et paradis rutenett på betong med kritt. Hopscotch nett er bygget opp av flere tilfeldig ordnet og sammenhengende torg, noe som likner en liten kryssord. Skriv tall inni rutene, inkludert noen negative tall. Du kan spille dette spillet ved å instruere et barn til å hoppe bare på de negative tallene eller bare på de positive tallene. Dette spillet er best spilles av én person om gangen.

Candy Math

Barna vil elske dette heltall spill som bruker godteri. Gi hvert barn en liten pose med fargerike sukkertøy. Få barna til å skille sine godteri inn i grupper etter farge. Hensikten med spillet er å få den positive antallet av hver sukkertøy "negative" ved å spise dem. Den voksne starter med å si "Legg --2 grønne godteri til gruppen av grønne godteri." Da barnet vil spise to av greenen. Dette vil gå på før det første barnet har spist alle hans eller hennes godteri. Du kan spille en sunnere versjon bruker solsikkefrø eller rosiner.

Integer Board Game

Du kan også lage en enkel heltall brettspill. Ta en firkantet fot stykke papp. Tegn en grense ett-tommers firkanter inne i papp torget, som et monopolspill. Innsiden av hver rute skrive en uttalelse som, "Flytt frem to områder», eller «Move --3 mellomrom (går tilbake tre plasser)." Disse er ordnet alle rundt på brettet med en uttalelse i hver rute, med unntak av en "Start" og "Finish" firkant ved siden av hverandre. Hver spiller hver får sin egen farget prikk eller liten gjenstand og må rulle en terning for å starte. Den første spilleren til å treffe på "Finish" firkant vinner.