Morsomme kortspill for to personer

Morsomme kortspill for to personer


Kortspill er en fin måte å ha intime samtaler mens engasjerende i competitve spill. Dette gjør dem ideelle for venner og familier. De er enda en fin måte for den nylig sex for å bli kjent med hverandre. Tiden brukt nyter hverandres selskap kan skjemmet, men hvis stykket blir for konkurransedyktig. Også, hvis en spiller er på en tapende strek, er det lurt å bytte til et annet spill. Det er mange kortspill for to personer å spille. Noen er gamle favoritter og andre kan være nye for deg.

Rummy

Morsomme kortspill for to personer

Du trenger en standard kortstokk med 52 kort å spille.

Før du spiller, må du bestemme hvor lenge du skal spille. Du kan enten slutte å spille basert på antall ønskede avtaler eller når du når et visst antall poeng som 500. Du trenger en standard kortstokk med 52 kort.

Finn ut hvilken spiller vil være giveren først og deretter veksle hvem som får håndtere. Deretter forholde 7 til 10 kort, ett om gangen, til hver spiller (antall kort vil være den samme for begge spillerne - hver får 7 eller hver får 10, uansett hva du velger). Etter at du har behandlet de nødvendige antall kort, er det neste kortet plasseres med forsiden opp på bordet for å starte forkaste haug. Resten av dekket er plassert med ansiktet ned. Spillerne ser på og sortere kortene (med dress eller tall) de ble behandlet uten å vise sin hånd til den andre spilleren.

Målet er å eliminere alle kortene i hånden. Det er tre måter å kvitte seg med kortene: smelting, legging av, og kastes. Melding tar tre eller flere grupper av kort fra hånden og plasserer dem med billedsiden opp foran deg på bordet. Det finnes to typer grupper som kan smidd: sekvenser (også kjent som kjører, for eksempel 5, 6, 7) og grupper (alle samme nummer, for eksempel 7, 7, 7). Legging av er å legge et kort eller kort fra hånden til en meld at enten du eller den andre spilleren har plassert på bordet (for eksempel en 4 eller 8 til ovennevnte løp eller en annen 7 til gruppen). Du kan ikke omorganisere melds. For eksempel, når du spille alle de 2s, du kan ikke fjerne en av dem til å danne en sekvens. Utkast er den siste måten du kan eliminere kort fra din hånd og må gjøres på slutten av hver runde. Disse kortene er lagt på toppen av forkaste haug.

Når kortene er delt ut, den personen som ikke håndtere har valget mellom å plukke opp enten kortet i forkaste haug eller fra resten av forsiden ned dekk. Hvis du plukker opp fra forsiden ned dekk, plasserer du kortet i hånden uten å vise den andre spilleren. Avgjør om dette kortet hjelper hånden eller ikke. Hvis den gjør det, holde kortet og kast en av de andre kortene i hånden. Ellers kan du plassere kortet på forkaste haug. Når en spiller har plassert alle hans eller hennes kort ned, alle videre spiller opphøre (om de har flere trekk eller ikke). Den andre spilleren må telle kort igjen i hans eller hennes hånd mot kortene allerede plassert på bordet.

Når en spiller går ut, legger den andre spilleren opp verdien av alle kortene fortsatt er igjen i hans eller hennes hånd som følger: billedkort (K, Q, J) er verdt 10 poeng hver, ess er verdt femten, og nummer kort er verdt fem poeng hver. Den totale verdien av kortene trekkes fra poeng spilleren har allerede fastsatt. Vinneren, på den annen side, ville bare telle opp alle de punktene som ble spilt. Spillet fortsetter til en spiller når de avtalte antall poeng eller til bestemt antall avtaler har blitt spilt.

To Handed Euchre

Morsomme kortspill for to personer

Hvis hjerter er trumf, så jack av diamanter blir en del av trumf, og er egentlig et hjerte.

Kast alle kortene nummererte 2 til 8 fra 52-korts kortstokk bortsett kortene nummerert 5. Du trenger 5s for å hjelpe deg å holde stillingen, slik at hver spiller skal ta to av dem og legg dem med forsiden ned. De resterende 24 kort, ess, billedkort, og 9s og 10s, vil bli brukt i å spille spillet. Giveren vil stokke de resterende 24 kortene.

Giveren vil passere fem kort ut, to og tre om gangen. Det bør være fire hauger av fem kort, med ekstra kort til overs. To av pelene skal være foran giveren og to foran den andre spilleren. En av disse peler (for hver spiller) vil være den blinde hånd, noe som betyr at verken spilleren ser på kortene i denne haug. De resterende fire kort (de som ikke behandles) er satt foran giveren ansiktet ned. Snu det øverste kortet for å se hvem det trumf farge.

Den trumf farge har åtte kort. De er rangert fra høyeste til laveste slik: Høyre Bower (kontakten på trumf farge), Venstre Bower (den andre kontakten på samme farge som trumf farge), ess, konge, dronning, 10 og 9. De andre drakter er rangert som de normalt ville bli rangert fra ess til 9. Merk at Venstre Bower teller som tilhører trumf farge. For eksempel, hvis spader er trumf, er jack av klubber en spade ikke en klubb. Det kan spilles til en spade bly, og hvis det er ledet må spader følge (unntatt i blinde hånd, som ikke følge etter).

Begge spillerne sortere kortene i sine nonblind hender i dresser. Motstanderen har da muligheten til å ha giveren plukke opp det øverste kortet som ble slått over eller passerer. Hvis motstanderen går, da forhandleren kan bestemme om hun ønsker å plukke den opp eller slå den. Hvis dealeren plukker opp kortet (enten gjennom motstanderens bestilling henne opp eller gjennom hennes eget valg), må hun kaste et av kortene i hånden. Hvis hun slår det ned, har hennes motstander muligheten til å ringe noen andre enn den som opprinnelig behandlet eller av passerende sort. Hvis han går, har giveren muligheten til å ringe dress eller pass - ". Stick forhandler" med mindre du spiller (Hvis dette er tilfelle, så forhandleren må ringe drakten. Ellers forhandleren redeals kortene og prosessen starter på nytt.)

Når trumf er avgjort, starter motstanderen spille med alle kort, og dealeren må følge etter. Den blinde hendene skal bli kastet i neste. Hånden er vunnet av den som spilte det høyeste kortet av drakten ledet. Men hvis en trumfkort ble spilt (selv om det var fra den blinde hånd), og personen som spilte den høyeste trumf vinner. Vinneren av hver hånd fører den neste.

Hvis personen som ringte trumf vinner tre eller fire triks, hun ett poeng. Hvis hun vinner alle fem triks, hun scorer to poeng. Men hvis hun tar færre enn tre triks, hun er "euchred", og den andre personen score to poeng.
Hvis du velger å ikke bruke en blind hånd ved å "spille alene" og vinne alle fem triks, scorer du fire poeng i stedet for to. Ellers resultatet er det samme som ovenfor.

Spillet er normalt spilles til 10 poeng. Den som når 10 poeng først vinner spillet. Det er vanlig for hver person til å holde stillingen ved hjelp av reserve 5 kort. Kortene er ordnet på bordet, slik at antall pips viser demonstrerer personens nåværende poengsum.

Mille Bornes

Morsomme kortspill for to personer

Mille Bornes er et kortspill som har du racing å bli den første spilleren til å nå 1000 miles.

Mille Bornes er en kommersiell kortspill som har du å følge reglene i veien. Som sjåfør, kan du bare gå når lyset er grønt, og du må stoppe når lyset er rødt. I tillegg må du adlyde speed-limit skilt, bruke et reservehjul hvis du får en flat, fylle opp bensintanken hvis du kjører ut, og reparere bilen din hvis du kommer i en ulykke. I dette kortspillet, må du følge de samme reglene mens du prøver å reise 1000 miles langs en tenkt vei. Imidlertid er motstanderen også prøver å gjøre det samme, og vil prøve å bremse deg ned ved å plassere farer som flat dekk, fartsgrenser, ulykker, etc. i din vei. Du plasserer kjørelengde kort ned mens overvinne farene motstanderen gir til deg. Men, vil du ønsker å bremse motstandernes fremgang med farer av din egen. I tillegg til å gå kort, kort kjørelengde, fare kort, og rette kortene, er det sikkerhetskort for å løse fare og hindre hendelsen skjer igjen.

Målet med spillet er å nå 1000 miles. Den faktiske retninger lest at du trenger for å nå dette beløpet nøyaktig. Men det er en variant som den første personen til å overgå 1000 miles er vinneren. Instruksjonene videre at det endelige målet med spillet er å være den første spilleren til å akkumulere totalt 5000 miles i flere hender i kampen.

Giveren vil ta syv kort. Resten av kortene er satt med ansiktet ned i skuffen. Den andre spilleren starter ved å trekke et kort fra trekkbunken og legge den til hånden. Han må deretter gjøre ett av følgende spiller: (1) Hvis han har en Roll-kort, kan han plassere kortet med forsiden opp til å begynne sin Battle Pile. Sin tur ender, og spillet går til forhandleren. (2) Hvis han har et sikkerhetskort, kan han spille den vertikalt, vender opp. Når du spiller et sikkerhetskort, er du trygg fra den aktuelle fare og kan ta en tur med en gang. (3) Hvis han har en fartsgrense-kort, kan han spille den foran sin motstander, selv om motstanderen har ennå ikke hatt en sjanse til å spille og ikke har en Roll-kort viser. Dette spillet starter motstanderens Speed ​​Pile, og når hun får en Roll, må hun holde seg under 50 km i timen før hun får en End of Limit Card. (4) Hvis du ikke kan gjøre noen av de ovennevnte spiller, må du kaste ett kort med forsiden opp i forkaste haug.

Hvis du er den andre spilleren, kan du gjøre noen av de tidligere spiller som er beskrevet ovenfor, eller du kan ha to ekstra muligheter. Dersom den første spilleren spilte en Roll-kort, kan du spille en Hazard-kort på toppen av det å hindre ham fra å kunne legge kjørelengde kort ned til han fikk Remedy Card. Dersom den første spilleren plassert en Speed ​​Limit-kort på deg, kan du spille en End of Limit Kortet på toppen av det. Begge spillerne fortsetter å følge de ovennevnte spiller til en spiller når eller overskrider 1000 miles.