MTG Standard dekk ideer

Du er en allmektig trollmann, og du må tilkalle mektige skapninger og ødeleggende magi for å slå motstanderen i "Magic the Gathering" kortspill. Hver spiller i spillet bygger en kortstokk består av staver og skapninger. Disse kortene blir deretter støpt ved hjelp av mana, eller elementbaserte kort som representerer ulike typer land. Målet er å angripe og utarme motstanderne 20 livspoeng før han kan gjøre det samme for deg. Nøkkelen til overlevelse er å bygge riktig dekk til kamp.

monokromatisk Decks

Lag en kortstokk med en av de fem viktigste fargene og mana typer av spillet. Blå dekk favorisere vannbaserte staver og skapninger, røde dekk dreie seg om ild og jord, hvite dekk fokusere på luft og liv, svarte dekk representerer sumper og død og grønne dekk dreier seg om skog og natur. Ved å fokusere på en hovedfarge, kan du lage et dekk som spiller ut av visse styrker med skapninger og trylleformularer som utfyller hverandre.

dual kromatisk

Utvid dekk for å innlemme to farger. Å ha en dual kromatisk dekk kan du dekke eventuelle svakheter du kan finne med en kortstokk. For eksempel, mens en hvit dekk kan hindre skader og helbrede livet ditt poeng, og legger til sorte skapninger og trylleformularer vil også hjelpe til med å tørke ut motstanderen. Dette kan du også legge til skapninger som krever to eller flere typer mana til å innkalle eksempel Vampiric drage som trenger både svart og rød mana.

Deck Balance

Balansere ut dekk. Hvis du oppretter en 60-korts kortstokk, sørg for at du har rundt 24 land for å trekke mana fra sammen med 25 skapninger å tilkalle. Pepper staver og gjenstander inn i kortstokken for å runde ut kortet teller. Mangler tilstrekkelig lander eller skapninger kan se deg med ingenting å innkalle mens motstanderen zaps livet ditt bort.

combo Decks

Bygg et dekk som fokuserer på å skape kombinasjoner. For eksempel bruke en Doomgape og Creakwood Liege for en nesten endeløs forsyning av livet. Den Creakwood Liege skaper en orm med en kraft og seighet av tre, eller 3/3, hver tur. På slutten av din tur, kan du ofre ormen til Doomgape som deretter øker livet ditt med tre. Den Creakwood effekt viser også Doomgape fra en 10/10 skapning i en 12/12 skapning. En annen kombinasjon er laget med Kanal og Fireball magi. Du forvandle livet ditt til mana med Channel spell og deretter bruke denne mana til å øke Fireball spell. Dette kan tørke ut en motstander i en sving hvis hans liv er lavere enn din.

Creature Decks

Gjør et dekk som fokuserer på en spesiell skapning. En blå dekk kan fokusere på som bare inneholder merfolk, som på egenhånd er svake, men sammen kan ta på tøffe motstandere. For eksempel ved å plassere en merfolk Sovereign inn i bildet, den andre merfolk gevinst + 1 / + 1 samtidig som muliggjør en merfolk en avblokkert angrep hver tur. Samtidig vil en kortstokk of Angels gir deg fordelen av flyturen, noe som gjør dem ute av stand til å bli blokkert av landbaserte skapninger eller vegger.