'Myst: Exile' Hint

Lansert i 2001 på PC, Mac, PlayStation 2 og Xbox, "Myst III: Exile" er det tredje spillet i serien av første-person eventyr titler. Snarere enn å fokusere på kamp eller plattform, utfordrer Myst-serien spillere for å løse en rekke gåter for å bevege seg gjennom fortelling av spillet. "Myst III: Exile" gir spillerne en rekke stier å velge når de spiller gjennom spillet for å låse opp en av 10 avslutninger.

Velge en bane

Når du begynner "Myst: Exile", vil du finne deg selv i landet Tomahna. Dette er innføring av spillet, og spillerne vil bruke tid i denne delen lære spillets bakgrunnshistorie fra tegnet, Atrus. Når du har fullført denne delen, vil du bli transportert til J'nanin, en verden som kobles til alle andre områder i spillet. Fra J'nanin, kan du reise til Voltaic, Edanna eller Amateria. Mens spilleren velger hvilke verdener til første, andre og tredje, vil spillet alltid være boken endte med turer til J'nanin.

løse gåter

Før du går inn hver verden, vil du bli gitt en oppgave å fullføre, slik som å finne et bestemt symbol i Voltaic. For å finne dette symbolet, løse hver oppgave i verden; hver løsning vil lede deg til ditt neste reisemål. Når du starter Voltaic, vil din første oppgave være å åpne en dør ved å skaffe seg en strømkilde. Dette vil lede deg til et kraftverk, der du må gjenopprette makt ved omlegging vannet i anlegget. Spillet er satt opp slik at du føler en følelse av leting, men aldri føler tapt. Hver oppgave kan løses ved hjelp av dine omgivelser. Hvis du finner deg selv å bli tapt, går du tilbake til starten av verden og husker målet ditt.

De 10 Endings

"Myst III: Exile" har 10 avslutninger for deg å låse opp under flere reiser gjennom spillet. Hver avslutning krever oppfyllelse av visse krav.

Avslutte en:
Før tilkalle Saavedro, link med Tomahna bruker Tomahna knytte boken. Du kan også koble med Tomahna etter at du har innkalt Saavedro så lenge du ikke aktiverer den innerste skjermen.

Endings 2, 3 og 4:
Når du har innkalt Saavedro, nærme seg, og du vil begynne å høre ham tale. Avhengig av dine reaksjoner på talen, vil du få en av tre avslutninger. Oppnå andre ending ved å vente gjennom hele talen. Hvis du lar under talen, og deretter gå tilbake, vil du låse opp den tredje ending. Den fjerde slutt vil bli utløst hvis du lar under sin tale, retur, la igjen, og deretter tilbake igjen.

Avslutte 5:
Dette er utløst på en lignende måte som den første ending. Målet ditt er å koble til Tomahna så Saavedro ikke kan få tilgang til din linking bok. For å få denne avslutningen, deaktivere den ytre skjermen etter tilkalle Saavedro og deretter bruke boken.

Endings 6, 7 og 8:
Få disse avslutninger ved å deaktivere de orbiters etter tilkalle Saavedro. Du vil være vitne til et kutt scene, etter som du bør reaktivere orbiters. Nå kan du ta en av tre handlinger. Hold deg der du er for å låse den sjette slutt, tilbake til døren der du først møtte Saavedro for syvende avslutning eller gjøre veien til trappen for åttende ending.

Avslutte 9:
Igjen, deaktivere orbiters, men etterpå hodet tilbake til der Saavedro venter og ser på ham gjennom vintreet gate. Når du har gjort dette, link tilbake til Tomahna.

Avslutte 10:
Følg instruksjonene for den niende slutt, men i stedet for å knytte, tilbake til orbiters og aktivere dem.