Outdoor Games for Søndagsskolen

Outdoor Games for Søndagsskolen


Når været er fint, kan Søndagsskolen lærer får en sjanse til å ta sine studenter utenfor for noen morsomme spill. Disse spillene kan brukes sammen med Bibelen leksjon for å gi barna en ny måte å huske bibelske fakta. Barn får en sjanse til å strekke på beina og få ut noe av sin energi, mens fortsatt læring på samme tid.

volleyball omtale

Skill Søndagsskole-klassen i to lag. Hodet utenfor og bruke et stykke tau for å definere to områdene. Plasser ett lag på hver side av tauet. Nå blåse opp en ballong og forklare reglene til barna. La dem vite at du kommer til å stille dem spørsmål om deres bibeltime. De må holde ballongen i luften blant sitt lag før de svarer på spørsmålet. Dersom ballongen faller til bakken, mister de et punkt. Hvis de får spørsmålet feil, mister de et poeng. Hvis imidlertid de får spørsmålet riktig, kan de treffer ballongen over linjen, og det er det andre lagets tur til å få et spørsmål. Fortsett dette spillet før du har gått gjennom alle dine spørsmål. Laget med flest poeng vinner.

Babels tårn

Separer barna inn i grupper på to eller tre. Fortell dem at de skal bygge et tårn, akkurat som Babels tårn i Bibelen. Gi hver gruppe en stor stabel med aviser og en rull med maskeringstape. Instruere dem til å lage et tårn ved hjelp av forsyninger gitt. Pass på at du informere elevene om at gruppen med det høyeste tårnet etter den angitte tid er vinneren. Tårnet må ikke falle for å vinne. Du kan stille inn tiden som 10 minutter eller 20 minutter, avhengig av hvor lenge din Søndagsskole-klassen er. Dette spillet er best gjøres utenfor fordi mye av rommet er nødvendig og avisene kan få ungene skitne.

misjonær Journey

Snakk med elevene om Paulus 'mange misjonsreiser. Vis dem et kart hvis du har en tilgjengelig. Nå tar dem utenfor og gjøre to linjer med biter av tau. Tauene bør være omtrent ti fot fra hverandre. Få barna til å stille opp ved siden av hverandre bak det første tauet. Fortell dem at du kommer til å be dem om en alvorlig av sant eller usant spørsmål. Hvis de får spørsmålet riktig, får de til å ta ett skritt mot den andre tau, som er deres reisemål på denne misjonsreise. Hvis de får spørsmålet feil, må de bo på samme sted. Det første barnet å krysse tau og fullføre turen vinner.