Rådgiving Games for Kids

Rådgiving Games for Kids


Når voksne pasienter besøke en terapeut, vil de vanligvis starter med noen diagnostiske tester og grunnleggende samtaler for å finne ut hvor pasientene er følelsesmessig og hva deres forventninger til terapi innebære.

Når barn gå til en terapeut, de ofte ikke vet hvorfor de skal, og de er ofte ute av stand til å verbalisere sine følelser uten noen kreative metoder for engasjement. En av disse metodene er bruk av brettspill for å bygge en følelse av tillit mellom terapeut og pasient, og å få ekte svar fra den unge pasienten gjennom lek å finne ut barnets følelsesmessige tilstand og for å starte helbredelsesprosessen.

Beklager!

Ifølge forskerne Heidi Kaduson og Charles Schaefer, Beklager! er et spill som kan hjelpe unge pasienter lære sinne og problemløsning ferdigheter. Den plutselige skift av flaks som kan komme med hver tur, og det sinne som kan resultere når noen bruker en "Sorry!" kort for å sende en konkurrent tilbake til "Start", kan gi terapeuten innganger til et barns tillit.

den Ungame

I motsetning til de fleste boad spill, betyr det Ungame ikke har en "Finish" linje som bestemmer hvem som vinner eller taper. I stedet, det spillet ber spillerne reflekterende spørsmål. Typiske områder spørre spillerne til å snakke om hvordan de har jobbet med følelser som sinne og frustrasjon i det siste, og for å forutsi hvordan jorden vil endre seg over det neste århundret. Dette spillet er tilgjengelig som et brettspill, og også som et sett med kort. Det er en kristen versjon tilgjengelig.

No More Erting!

Rettet mot barn i alderen 6 og 12, No More Erting! gir pasienter 10 forskjellige måter å håndtere mobbing. Noen av løsningene inkluderer å finne strategier for å stoppe provoserende erting, for å holde seg borte fra mobberne som erte og å bruke ikke-verbale signaler for å utstråler tillit.

De Berenstain Bears: Hva ville en venn Do?

Dette spillet er også rettet mot barn i alderen 6 og 12, og spillerne avansere langs bord som de klarte å svare på spørsmål om hvordan venner bør behandle hverandre i en rekke innstillinger. Noen spørsmål har en multiple-choice svar, mens andre er åpent, og atter andre krever spillere til rollespill et svar.