Safecracker Tips og triks

Safecracker Tips og triks


Safecracker: The Ultimate Puzzle Adventure ble utgitt i 2006 av DreamCatcher Interactive. Dette spillet inviterer deg inn i verden av en eksentrisk milliardær som har skjult sin vilje et sted i hans enorme herskapshuset. For å finne denne vilje, må du åpne en kombinasjon av safer gjemt i huset. Med noen få tips og triks opp i ermet, kan du slå noen puslespill i herskapshuset - uansett hvor utfordrende det kan vises.

åpning Safer

Safecracker består av to viktige elementer: dører og safe. Selv om du kan undersøke dine omgivelser for brev eller papirer som forteller deg mer om historien linje, vil de ikke hjelpe deg med gåter. Alle elementer du trenger for å utvikle seg til en ny plass, eller åpne et annet trygt kan bli funnet inne i en av de forskjellige safer tilgjengelig for deg. Flytt musepekeren rundt i rommet før den endres til å vise en sirkel med et punkt over det. Dette betyr at du kan flytte til dette stedet, og kan finne enten en dør eller et trygt nærheten. Safer i spillet kommer i tre varianter. Noen safer trenger et element, slik som en nøkkel, for å åpne dem. Andre har et puslespill på forsiden som du må løse før den åpnes. Den siste typen har også en gåte, men krever at du finner andre elementer før du kan arbeide puslespillet. Når du sitter fast, prøv forskjellige safe i stedet for å konsentrere seg om det samme. Du kan finne et element som vil hjelpe deg å åpne en av safe. Hvis du ønsker å tilbakeføre puslespillet på en trygg og starte på nytt, bevege seg bort fra den trygge og komme tilbake. Dette tilbakestiller puslespillet tilbake til sin opprinnelige tilstand.

elementer

For å få tilgang til elementene du har samlet i et spill, høyreklikk på skjermen og en meny vil åpne langs toppen og bunnen av skjermen. Nederst på menyen vil du se elementene du har samlet inn fra safe. For å bruke disse elementene, klikker du elementet du vil bruke, og klikk deretter på trygg eller pusle du ønsker å bruke den på. Elementer som ikke kan brukes igjen vil forsvinne etter at du bruker dem på riktig sikker. Les brev og papirbiter liggende rundt i rommet ved å klikke på dem. De er å fremme handlingen i historien, og ikke gå til din beholdning. De vil bo i stedet du fant dem. Hvis du ønsker å lese avisen på nytt, gå tilbake og klikk på den. For å finne veien rundt et område i herskapshuset, høyreklikk for å åpne inventar og velge kartet. Det vil vise de ulike rommene du har tilgang til, og hvilke dører du fortsatt trenger å åpne.

vanlige Puslespill

Hver trygt er forskjellig, men visse typer oppgaver vil vises mer enn én gang i løpet av spillet. En av de vanligste problemene du vil støte på er en låst dør med et tastatur ved siden av seg. Koden for dette tastaturet er plassert i en av safe. Ledetråder for å åpne en safe er ofte skjult på den sikre seg selv. Bokstaver, symboler eller farger alle samsvarer med andre områder av safen. For eksempel kan en trygt har knapper med symboler som peker deg i retning av neste-knappen for å presse. Skyve oppgaver involverer roterende stykker til de danner et bilde. Ikke vær redd for å leke seg og se hva som former bildene gjør. Du kan alltid tilbakestille glidebryteren til begynnelsen hvis du trenger også. Av og spillet kan si "Hvor har jeg sett dette før?" Hold øye på hovedmenyene og også gjennom hele spillet for bilder som kan brukes senere i åpnings safe. Et bilde kan brukes på en skyveknapp puslespillet, noe som gjør det lettere å åpne siden du vet hva det ferdige puslespillet skal se ut.