SIM-spill å spille

Maxis berømmelse som en spillutvikler takket være vilt suksessrike spill som «Sim City» og «Sim City 2000." Utbygger suksess fortsatte med "SimTower", "SimAnt" og "SimEarth." Det var suksessen til "The Sims", utgitt i 2000, som førte til at utvikleren å slippe så mange SIM-relaterte spill i senere år.

The Sims 3

Utgitt 2. juni 2009, "The Sims 3" er en styrket opp versjon av tidligere "The Sims" spill. Spillere fortsatt lage og kontrollere tegn kjent som Sims, overvåking og utføre dagligdagse aktiviteter som matlaging, rengjøring, gå på jobb og selv bruker på badet.

Denne gangen rundt, spillerne har mye mer detaljert kontroll over livene til simmene. Systemet Create-A-Sim er mer avansert, slik at spillere kan designe tegn som likner svært på virkelige mennesker. Spillere kan nå ta simmene ut av sine utpekte mange og til nye bydeler, besøke venner, restauranter, parker og mer. Bygg og Boy verktøy er også mer avanserte, slik at spillerne kan rotere og plassere objekter mer presist.

Spore

"Spore", den etterlengtede, etterlengtede SIM spill av Will Wright, endelig så dagens lys den 7. september, 2008. En gud spillet i den sanneste forstand, "Spore" lar spillere til å kontrollere en hel art fra en cellular til en intergalaktisk nivå. Spillere lage et tilpasset fremmed rase, bytte kroppsdeler for å oppnå visse funksjoner som økt hastighet eller styrke. Som spillere avanserer gjennom spillet, de forhånd gjennom forskjellige faser, slik som tribal og sivilisasjon. Den sivilisasjon scenen spiller som en real-time strategi, mens den cellulære fasen er mer som "Pac-Man». Spillere eksisterer i en verden full av skapninger skapt av brukerne i den elektroniske "Spore" community.

The Urbz: Sims in the City

Maxis innført en spin-off av "The Sims" på den 9 november 2004, med utgivelsen av «The Urbz: Sims in the City", for PlayStation 2. passende tittelen spillet beveger seg "The Sims" fra et boligområde til byen, hvor spillerne streife gjennom slummen og høy samfunnet. Som i det virkelige byliv, må spillerne få et rykte og plass i det beste de kan for å avansere i spillet. Som deres omdømme øker, spillerne får tilgang til flere egenskaper, steder og gjenstander. I motsetning til tidligere "The Sims" spill, spillere nå kontrollere sine karakterer på jobben.