Slik konverterer EAW Sounds til «Starfleet Command 3"

Hvis du foretrekker lydeffektene i "Starfleet Command 2: Empires at War" med de i "Starfleet Command 3," det er mulig å bytte ut lydfilene. Skifte noen programvarefiler er alltid en vanskelig prosess, og vil kreve mye tid og tålmodighet. Denne metoden vil kreve at du omskrive SFC3 lydfiler med nytt navn kopier fra SFC2. Å ha en sikkerhetskopi av SFC3 filer er nyttig i tilfelle du skulle velge å bytte tilbake til originallyden.

bruksanvisning

1 Åpne "Program Files" -mappen i din harddisk. Åpne "Activision" og deretter "SFC3" og deretter "Assets". Finn "Sounds" -mappen. Høyreklikk på mappen og velg "Copy" fra rullegardinmenyen. La dette vinduet åpent. Høyreklikk på skrivebordet og velg "Lim inn." Dette vil lage en sikkerhetskopi av "Sounds" -mappen. Gi denne filen "SFC 3 Sounds».

2 Åpne "Starfleet Command 2" mappen i Programfiler. Åpne "Assets". Kopier "Sounds" -mappen som du gjorde i trinn 1. Lim inn en kopi av mappen til skrivebordet. Gi nytt navn til mappen "SFC2 Sounds».

3 Åpne "SFC2 Sounds" og "SFC3 Sounds" mapper ved siden av hverandre. For at SFC3 programmet til å gjenkjenne lyder fra SFC2, vil lydfilene må bli omdøpt til å matche de som brukes av SFC3. For eksempel, hvis du vil ha SFC3 spillet spille Klingon Disruptor lyden fra SFC2, må du endre navn som SFC2 lydfil som samsvarer nøyaktig med navnet på Klingon Disruptor lydfilen som normalt brukes av SFC3. For å hjelpe deg se hvilke lydfiler gå med hvilke effekter, åpne "sounds.txt" filen i SFC3 høres mappen. Det kan ta et par prøver å få alle lydene å korrelere perfekt.

4 Velg alle omdøpt filer fra SFC2 mappen. Høyreklikk og velg "Kopier". Åpne "SFC3"> "Assets"> "Lyder" mapper i "Program Files", som i trinn 1. Høyreklikk i "Sounds. Mappe Velg". Lim "En pop-up meny vises som spør om du ønsker å overskrive eksisterende filer. Klikk på "Ja." lydfilene vil nå bli erstattet.