Slik pakker du ut en papir modell fra "Starcraft"

Slik pakker du ut en papir modell fra "Starcraft"


En voksende kjepphest i spillbransjen, er papir modellen gjør kunsten å trekke ut modellen og tekstur filer av en enhet fra et spill og skrive dem ut for å bli kastet inn i 3D papir modeller. Fans av "Starcraft 2" har gjort papir modeller fra mange ulike enheter og strukturer ved å trekke de riktige filene fra spillet inn i et 3D-modelleringsprogram. Når du vet hvordan du kan hente et element, for eksempel Battle, kan du bruke metoden til noen i spillet element.

Bruksanvisning

1 Finn filen "base.SC2assets" i "Starcraft 2" under "Program Files (x86) / Starcraft 2 / mods / Liberty.SC2mod."

2 Høyreklikk på "base.SC2assets" filen og velg "åpne med ..." for å finne MPQ editor. Velg "Browse" for å søke på datamaskinen din for programmet, da det ikke vil være på listen første gang du bruker den.

3 Finn filen "BattleCruiser.m3" i "base.SC2Assets / Eiendeler / Enheter / Terran / Slag" katalogen, i listen over filer i høyre kolonne. Høyreklikk på filen og velg "Extract". Merk der programmet sender filen.

4 Åpne "base.SC2Assets / Eiendeler / teksturer" -mappen i MPQ redaktør og finne "battlecruiser.dds" tekstur fil. Pakk denne filen på samme måte som du pakket ut ".m3" fil.

5 Åpne filene du pakket med den valgte 3D-modellering program for å se strukturen og teksturer av Slagenheten.

Hint

  • Bruk 3D-modellering program for å skrive ut de riktige dimensjoner og teksturer på papir, slik at du kan brette utskriften i en papirmodell. Last ned m3 plugins fra sc2mapster.com hvis du bruker 3DS Max Autodesk.
  • Mange filnavn ha "battle" i dem. Vær nøye med å velge den spesifikke filen du trenger.