Slik spiller Beat the Clock

Før "Double Dare", "Fear Factor" og "Dog Eat Dog," det var "Amerikas favoritt partyspill", "Beat the Clock", der deltakerne utført timet dumme stunts for kontanter og premier. Først emceed av "Amerikas No. 1 klokke-watcher," Bud Collyer, "Beat the Clock" har blitt gjenopplivet flere ganger siden 1950 premiere. Her er hvordan du gjør din egen versjon, og "kanskje neste gang vil være din tid til Beat the Clock"

Bruksanvisning

Den Collyer Era

1 Velg et par fra studio publikum.

2 Kle begge medlemmer av paret i verneklær (jumpsuits) hvis stunt er en rotete en; ellers, bare sørg for at både medlemmer av paret er kledd i ikke-restriktive klær.

3 Introduser stunt ( "problem") og sette fristen for å utføre det mellom 30 og 60 sekunder, i trinn på fem sekunder. Holde tilbake nøkkelen begrensning på deltager (e) til siste sekund.

4 Starte klokken. Stoppe klokken bare hvis deltakerne fullføre stunt før tiden renner ut, eller hvis deltakerne har problemer, og da klokken startes på nytt etter å ha gitt dem nyttige råd.

5 Advare deltakerne første gang de bryter begrensning på å utføre stuntet, for eksempel for å bruke hendene når du gjør dette er ikke tillatt.

6 Award deltakerne en pengepremie hvis de fullfører stuntet innen fristen, og gjenta trinn 3 til 5. Gi dem en trøstepremie av mindre verdi hvis de ikke klarer det stunt og fortelle dem, "Du har ikke slå klokken, klokken slå deg."

7 Gjenta trinn 6, doble verdien for å vinne stunt og trøstepremie, men i stedet for å gjenta trinn 3 til 5, gi dem 20 sekunder å dekode en kjent frase hvis ord vises ute av drift på en magnettavle. Tildele en spesiell premie hvis deltakerne lykkes unscramble uttrykket innen fristen.

PAX TV versjon

8 Har tre par konkurrerer i å utføre den samme stunt.

9 Award 10 poeng til paret fullføre stunt først og retten til å være først til å utføre en 30-sekunders solo stunt.

10 Spør begge medlemmer av hvert par en todelt trivia spørsmålet; hvis begge medlemmer av paret svare på deres deler riktig, tildele dem 10 ekstra sekunder til å utføre sitt stunt. Deretter må hvert par utføre solo stunt. Award hver vellykkede par 10 poeng pluss ett poeng for hvert sekund igjen på klokken.

11 Gjenta trinn 1, og starter med paret med høyest poengsum, deretter andreplass par, og deretter paret med lavest poengsum. Advance to par som utfører stuntet raskeste til finalen; sende den tregeste paret hjem med nydelig avskjedsgaver.

12 Gi de resterende par en trivia spørsmål og få dem by mot hverandre om hvor fort de kan utføre en siste stunt, med paret å svare riktig på spørsmålet starter budgivning fra en topp tid på to minutter nedover. Når ett par går lavere enn den andre er villig til, forteller de andre par de første par til "Beat the clock".

1. 3 Gjør de første par utføre stunt i fristen. Hvis de lykkes, vinner de; ellers vinner de andre par.

14 Plasser den vinnende par i et lukket kammer med valuta- og premie bilag og slå på en vindmaskin i 60 sekunder. Har paret samle dollar og bilag i luften, så stappe dem inn i en Fanny pack bæres av den mannlige partner. Paret vinner alt som er på Fanny pack når maskinen er slått av.

Hint

  • Stunts bør være basert på hastighet eller fingerferdighet og inkluderer en begrensning som bind for øynene eller et forbud mot å bruke hendene som gjør dem mer utfordrende. Stunts kan være basert rundt et tema, for eksempel et sirkus eller ferie, og bør være så rotete som mulig. Stunt kan innebære enten en eller begge medlemmer av paret.
  • Spesielt utfordrende, eller "bonus" stunts kan innføres når som helst etter et stunt utføres ved å ringe en bjelle. Disse stunts bør spilles for mer verdifulle premier enn de vanlige stunts. Gjenta bonus stunts for hvert spill før deltakerne utføre dem hell.