Slik spiller Digimon kortspillet

Den Digimon kortspill utviklet seg fra den populære tidsfordriv å samle inn Digimon karakterkort. For å spille, trenger du en samling av Digimon kort. Du trenger også å lære spillets regler. Spillere med større kunnskap om angrep og forsvar verdiene tilordnet hver Digimon vil være en fordel under angrepet fasen av spillet.

Bruksanvisning

1 Samle sammen dine Digimon spill kort. Det er fire korttyper: Digimon (bokstavkortene du vil spille spillet med), Digidestined (spesielle kort som kan forbedre et kort angrep eller forsvar), Digivolve (kort som brukes i forbindelse med Digimon kort for å ta din karakter til et høyere nivå), og Digi-Endre (jokere som kan spilles når som helst for forskjellig bruk).

2 Sett opp spillet. Hver spiller skal stokke sine Digimon kort og plassere hans spill matte foran ham. Hver spiller skal deretter klippe kortene til spilleren ved siden av ham og plassere kutt kortene på øvre, venstre hjørne av stykket matten.

3 Vend en mynt for å avgjøre hvem som skal begynne spillet. Hver spiller skal da trekke fem kort fra sine Digimon kortstokker, og plassere dem i de aktuelle sporene på deres lekematter.

4 Begynner å spille. Den første spilleren trekker to kort fra toppen av hans dekk og plasserer noen karakterkortene han trukket inn i angrepet rad på hans spill matte.

5 Flytt til "bringe online" fase av spillet. Den nåværende spiller kan flytte noen rookie Digimon kort i hans Digivolve kort rad. Når han gjør det, er hans tur enten over eller det fortsetter inn i Digivolve fasen.

6 Øk kraften i kortet ditt i løpet av Digivolve fasen. Den nåværende spiller kan velge å øke kraften i ett kort i sin Digivolve rad på sin leke matte ved hjelp av noen Digivolve kortet han allerede har trukket. Når han gjør det, er hans tur over.

7 Gå opp til to kort fra Digivolve rad til ditt angrep rad, og gå videre til angrepsfasen.

8 Velg et kort fra en motstanderens angrep rad for å kjempe med et kort fra ditt angrep rad. Vinneren avgjøres av hvorvidt angrepet nummeret på angreps kortet er høyere enn forsvaret nummeret på å forsvare kortet. Vinneren tar poeng lik differansen mellom de to tallene, og en tapende forsvarer kort er forkastet til at spillerens off-line haug.

9 Alternativ svinger mellom spillerne. Spillet fortsetter til en spiller har samlet 7500 poeng.

Hint

  • Følg reglene for å angripe. Den første spilleren til å ta en tur kan ikke angripe.