Slik spiller Double Deck Samarbeid Pinochle

Slik spiller Double Deck Samarbeid Pinochle


Double Deck Pinochle er en av de mest populære og dyktige Samarbeid kortspill. Den kombinerer nøyaktig budgivning og kompetanse i stykket av hånden. Pinochle er kjennetegnet på mange internettspillområder, og er også svært populært på "live" hendelser. Anbudssystemet er unikt for seg selv, og ikke strukturert som det er i spillet av broen. De fleste spillere utvikle en budgivning "språk" som formidler informasjon. Utfordringen med spillet er å måle styrken i hendene på begge medlemmer av et partnerskap. En lang trumf farge er mest nyttig. Side dress Ess er også avgjørende. Evnen til å beregne meld raskt, og telle hver farge (spesielt trumf) er kjennetegnet av en dyktig spiller.

Bruksanvisning

Double Deck Pinochle - The Modern Spill

1 Avtalen-
Kortene grundig stokket og tilbys for en "cut". Den 80 korts kortstokk kan være vanskelig å manøvrere. Husk, det er fire kort av hver rang for alle drakter (f.eks fire ess i spar, fire Kings of Spades, etc.) Alle kortene deles ut, 20 til hver spiller. Noen mennesker liker å forholde 4 eller 5 kort om gangen; det er greit. Hendene er best arrangert av vekslende drakter etter farge, og deretter, for at hver sort - fra det høyeste kortet (ess), deretter ti, konge, dronning, og Jack.

2 Scoring-
The Standard spillet er 500 poeng. Noen grupper eller internettsider foretrekker 350 poeng og / eller et fast antall avtaler. I tillegg må du bestemme om du spiller "progressiv" ( "set" punkter er lagt til poengsummen for det andre laget) eller "tradisjonelle" ( "settpunkter" er trukket fra poengsummen for beseiret team for den hånden) .

3 Bidding-
Bud starter på 50 poeng, til venstre for giveren, og utvikler ett punkt om gangen, inntil tallet 60 er nådd. Deretter blir intervaller på fem punkter som brukes (60, 65, 70, etc.) Når budgivningen når 100, (en noe sjelden forekomst), deretter budgivning har intervaller på ti poeng. Et pass (ingen bud) stiller en spiller for resten av auksjonen. Anbuds fortsetter til en spiller har gjort det høyeste budet, og det er ingen flere bud. De er "fører". Det er tre grunnleggende krav for å ta eller erklære en gitt hånd -du gjør det høyeste budet for den hånden, har du en "ekteskap" (KQ) i din heter trumf farge, og din side har minst 20 kombinert meld.

4 Bidding-
Erfarne partnerskap har et "system" eller konvensjon for å tolke bud i 50-59-serien. For eksempel et bud på "51" viser Aces rundt (4 forskjellige Aces), "52" lover 20 Meld, "53" er 30 Meld, og et bud på 59 viser doble Aces rundt. Jump bud indikerer en sterk trumf farge og ønske om å erklære hånden. Uansett hvilket system du bruker, din partner og du må være på samme side!

5 Den Meld Table-
For å spille dette spillet, må du vite Meld Table utenat, og verdien av "kjører", "arounds", "pinochles", "roundhouses", og
"ekteskap". De fleste pinochle områder vil gi denne informasjonen. Beregning Meld er avgjørende for budgivning poeng, samt scoring poeng. -Og Du må være i stand til å erklære din meld raskt. De fleste konkurranser krever at et lag eller Pair må erklære minst 20 poeng (kalt "Styret") for å kunne spille THW hånd, og score poeng. På slutten av budgivning, alle spillere "table" sine Meld. Hvis erklære side (partnerskap) ikke har 20 Meld, de er "bord" satt. Hvis Forsvarerne ikke har 20 Meld, hevder de null, og kan ikke "lagre" Meld poeng for den hånden. Siste påminnelse - ess rundt (4 forskjellige sorter) må erklæres!

6 Counters-
Det er 50 punkt kort i kortstokken for hver avtale. Hver ess, ti og King teller som ett punkt. Det er 16 av hver av disse kortene. De to andre punktene er en belønning for å ta det siste trikset av hånden. Under avspilling av hånden, bør innsatsen gjøres for å kaste en "counter" (ess, konge eller ti) på alle bly som partneren din er å vinne (vanligvis et ess eller høy trumf).

7 Spill av Hand-
Den fører, eller personen som gjorde det høyeste budet, etterfulgt av tre påfølgende passeringer, nå tabeller hans trumf farge (som må ha et ekteskap. Hans team hevder da deres meld for den hånden. Et kort som kan føres for trick # 1. En spilleren må "klatre" (prøv å vinne trick i spill), hvis det er mulig. i motsetning til spillet Bridge, hvis du er ugyldig i en dress, og noen har falske før din tur til å spille, må du likevel prøve å vinne det trikset med en høyere trumf (eller underruff med en lavere trumf, hvis du har en)! du kan ikke lage et kast av en annen farge i dette scenariet. riktig spill av trumf er absolutt nødt! Hver hånd blir en miniatyr kamp der det spiller er side prøver å gjøre sitt bud (tellere vant + meld må tilsvare eller overstige budet), og den opponentsd prøver å "redde" sitt meld, hvis noen. Selvfølgelig en "set" er den store premien, som det spiller blir straffet tilsvarende!

8 Vinne spillet-
Victory oppnås ved å score 500 poeng (hvis det er pre-game avtalen), eller å ha flest poeng er det en fast avtale grense eller en tidsbegrensning.

9 alternativer -
Det er variasjoner i Double Deck Pinochle. Ett alternativ er kalt "stick giveren". Noen ganger giveren vil bli "sett" umiddelbart hvis budet er dumpet på ham, og hans side ikke har 20 meld. Hvis tre passerer er gjort, så giveren er tvunget til å ta hånd om et bud på 50. Han må nevne trumf med et ekteskap, selv om det er en kort drakt! Et annet alternativ er å frafalle minimumet 20 poeng i Meld å erklære hånden. Det finnes også noen få variasjoner i tellingen av Meld, spesielt Pinochles. Hvis et lag eller par tar alle tellerne i samme hånd, dette kalles en "Boston", og tjener en premie eller en automatisk seier for Match! Vær sikker på at dette er diskutert før du begynner å spille.

10 Penalties-
Som tilfellet er for mange kortspill, det er straff for brudd. En tilbakekaller (eller renege) er de mest alvorlige, og resulterer i tap av bud og / eller fradrag av poeng. Unnlatelse av å "klatre" når det er mulig er også et brudd. Feil erklæring Meld, utsette kortene for tidlig, og byr ut av sving, vil også føre til tap av poeng. Dette er alle en del av familairizing deg inn i lover, format og straffer før du spiller i en "live" turnering.

Hint

  • Memorere Meld tabellen, og poengene for alle kombinasjoner.
  • Utvikle et bud system (50-59 range) mellom deg og din partner.
  • Lær å telle trumf farge, og spore ess og tiere i alle farger
  • Hvis du har ledelsen, kontanter (spill) dine ess i korte dresser.
  • Det samme prinsippet om Aces gjelder hvis du har lange dresser m / ess.
  • Kast en teller kort til partneren din om han vinner utslaget.
  • Vinne senere triks i hånden er ideelt, da det flere poeng der.
  • Sørg for at din motstanders Meld teller er nøyaktig.
  • Hold en egen poengsum for å kunne sammenligne resultatene etter hver hånd.
  • Vær skeptisk til motstandere som nøler under anbudsprosessen.
  • Spille hver hånd ut. Noen hevder (trikk) er ikke alltid nøyaktig.