Slik spiller "Pokemon"

Nintendos "Pokemon" tjen banet vei for en collectible kort spill som har vunnet popularitet, spesielt blant ungdom. Mens trading kortspill ble unnfanget ved begynnelsen av det 20. århundre, ansiktet av moderne collectible kortspill endret på 1990-tallet med den oppfatning av "Magic:. The Gathering" Med tilsvarende involvert regler og en punkt-basert system av våpen makt og forsvar, "Pokemon" trading kortspill følger også i "Magic" inkludering sjansekort og tilpass dekk. Den "Pokemon" trading kortspill innebærer regler for sin egen og gir provoserende, relativt korte spill på 10 til 30 minutter.

Bruksanvisning

1 Forstå de tre grunnleggende ruter til å vinne "Pokemon" trading kortspill. Spillere kan vinne ved å flytte alle seks av sine premier i deres hender. Spillere kan også vinne som standard hvis motstanderen går tom for "Pokemon" å kjempe med eller går tom for kort i begynnelsen av en sving.

2 Sett sammen din "Pokemon" dekk. Hver spiller skal ha en kortstokk med 60 collectible "Pokémon" kort av hans eller hennes valg. Hver "Pokemon" kortet vil ha en annen funksjon eller verdi, og spillerne kan velge hvilke de ønsker å inkludere i sine dekk, så lenge de inneholder 60 kort. Som en generell regel, vil spillerne ønsker å inkludere en fordeling av ulike typer "Pokemon" kort - grunnleggende kort for slåssing, evolusjon kort for å øke grunnleggende kort ved å innlemme dem i spesialiserte krefter eller attributter, energikort som legger poeng for å angripe, og trener kortene som utfører spesialiserte engangs handlinger og deretter kastes.

3 Slik spiller "Pokemon"

Lær orientering "Pokémon" kort under spillet. Hver spiller Active Pokémon ligger mot midten av In Lekeområde, hvor den angriper, forsvarer og mottar handlinger som søvn, forvirring, lammelse eller forgiftning. Premier lyve til nederst til venstre i hver spillers side av stykket plass. Hver spillers forkaste haug ligger nederst til høyre på hans side av spille plass, mens hoveddekket (fra der hver spiller trekker) ligger i høyre sentrum siden av sin plass.

4 Stokk dekk og har hver spiller trekke syv kort, sette resten av dekket ansiktet ned foran dem. Sjekk din hånd for å se om du har en grunnleggende Pokemon-kort for å spille. Spillere uten grunnleggende kort (betegnet øverst i venstre hjørne) kan vise sine hender og shuffle dem tilbake til sine respektive dekk. Spilleren det er snakk om kan tegne syv kort mens motstanderen beveger seg ytterligere to kort av hans eller hennes egen fra dekk til hånden. Hver gang en spiller må stokke, kan en motstander trekke to ekstra kort fra kortstokken på denne måten.

5 Fyll ut Benk og Prisen Pokemon flekker, avslører kort og bestemme spiller orden. Velg en Basic Pokemon kort fra hver spillers dekk og legg den med forsiden ned foran deg på benken. Opp til fem grunnleggende Pokemon kan foreligge på benken til enhver tid til de er aktive. Plasser de neste seks kort i kortstokken din ansiktet ned som Premiene skal legges til hver gang du slår en motstanders Pokémon ut av spillet, ser på en premie bare etter at den har blitt vunnet. Deretter kaste en mynt i luften og kaller det å se hvem som tar den første svingen. Til slutt, flip over alle aktive og benched Pokemon-kort som er i spillerommet.

6 Begynn din tur. Trekke et kort fra kortstokken under din tur. Legg en Basic Pokémon til Bench området hvis det er et ledig spor. Avgjør om du vil utvikle en Pokemon, beholder bare sitt energibehov, videreutviklinger og skademarkører (brukes til å holde oversikt over skader mottatt av en Active Pokémon i en kamp). Tenk om du vil bruke en Energy-kort, for å legge Energipoengene til kort for økt bruk. Bruk trener kortene når det er aktuelt å påvirke motstanderens kort negativt og kortene dine positivt før du kaster dem. Strategier om hvorvidt eller ikke å bytte en Active Pokémon med en Benken Pokemon ved å forkaste energi kort som er lik i verdi til retrett verdien av kortet i spørsmålet.

7 Tenk å angripe motstanderen din med Active Pokémon på slutten av din tur, ved hjelp av en av kortets angrep. Bare oppgi høyt som angriper du har tenkt å bruke, antok du har tilstrekkelig energi av den typen som kreves (vann, synsk, lyn, slåss eller fargeløs) til å gjøre det. Bruk tellere til å betegne 10 skadepoeng for enkel kamp scorekeeping som du går, husker at Pokemon med skadepoeng møte eller overgå deres helsepoeng vil bli slått ut, sender Basic Pokemon og festet kort for å forkaste haug, og slik at kampen vinner til cinch en premie.

8 Lær reglene for spesialeffekter forårsaket av angrep på Active Pokémon. Evolve en Active Pokémon under en gitt effekt eller returnere det til benken for å fjerne en effekt. Sleep hindrer Pokemon fra å angripe eller trekker seg tilbake. Roter-kortet i spørsmåls 90 grader for å betegne søvn. Kaste en mynt en gang, noe som resulterer i kortet våkne (hoder) eller slumrende (haler). Orient forvirret Pokemon med kortet hode mot sin spiller å indikere forvirring og bruke en lignende myntkast for å se om det kan angripe eller retrett (vinne retten til å gjøre det med hoder), huske å betale eventuelle retrett kostnader med Energy-kort. Når forvirrede Pokemons miste myntkast for et angrep, ender de opp med å angripe seg selv på 20 skadepoeng (selv om svakheter og motstand fortsatt fungere, hvis du søker til sin egen type). Snu lammet Pokemon sidelengs for å indikere lammelse, noe som betyr at kortet kan verken offensiv eller retrett. Endelig forgiftet Pokemon bør få en markør som du selv velger, indikerer det vil ta 10 skade poeng etter hver tur, uten svakhet eller motstand regler som gjelder.

9 Fylle alle Active Pokémon som har blitt slått ut, som du kan gjøre under motstanderens tur.

Hint

  • Fargeløse Energibehovet kan bli møtt med en kombinasjon av alle typer Energy.Remember at giften, lammelser, forvirring eller søvn staver fra tidligere angrep forsvinner når Pokemon kortene er flyttet til Bench.Some Pokemon iboende har en unik "Pokemon Power," som vil merkes på card.Remember som utvikler pokemon er ikke lenger under påvirkning av effekter som søvn, forvirring, lammelse eller poisoning.New negative forhold (søvn, forvirring, lammelser eller gift) ikke "dobbelt" effekten på en pokemon kort. Den siste negative tilstanden til én type erstatter tidligere effekt i den kategorien.
  • Husk at mens en forvirret Pokémon kan forsøke å trekke seg tilbake, sover og lammet Pokemon aldri kan retreat.Be bevisste på svakheter og motstand, som svakheter doble skade og motstander subtrahere skade for det forsvar Pokemon.Avoid bli avlivet av motstanderen som det fjerner din evne under tur til å trekke seg tilbake eller angrep.