Slik spiller Ringer Marbles

Spillet av Ringer Marbles har blitt spilt siden det 19. århundre. I løpet av tiden, ble ulike varianter av spill laget og nye regler dannet. Mange marmor turneringer har valgt spillet Ringer som deres offisielle spillet og reglene i disse turneringene kan variere. Følgende vil vise deg hvordan du spiller spillet Ringer Marbles.

Bruksanvisning

Sette opp spill

1 Lag en sirkel 10 fot i diameter på en jevn nivå av bakken eller annen hard overflate med kritt eller lage en sirkel i skitt eller hard leire bakken med fingeren eller med en pinne. Denne sirkelen kalles "Ring Line."

2 Mark to linjer i midten av ringen i form av et kors eller "X", slik at ledningene danner rette vinkler. Dette vil være en guide for å plassere klinkekuler i spill.

3 Sett en marmor i sentrum av "X" og tre kuler på hver av de fire linjene av "X." Plasser kulene tre inches bort fra hverandre.

4 Tegn en "Lag Line" som er en rett linje som er foran og tangent til ringen, trykke på den i midten av linjen.

5 Tegn en "Pitch Line" som også er en rett linje som tangerer ringen trekkes rett overfor ringen og parallelt med Lag linje.

6 Få et skytespill for hver spiller som er laget av noe annet enn stål eller metall. Ideelt sett bør det være 1/2 tomme i diameter, eller større, men ikke mer enn 6/8 tomme i diameter.

7 Stå med tå mot Pitch Line til kaste skytespill eller sitte på huk ned med knokene på linjen for å skyte skytespill mot Lag linje gjennom ringen. Dette stykket kalles "lagging", og spillerne må ligge før hvert spill. Skytespill som kommer nærmest Lag linje vinner lag og skyter først.

Spillets gang

8 Bytter huk eller "knuckling Down" like utenfor Ring Line til skyte din marmor, prøver å banke en eller flere kuler på "X" ut av ringen, eller å dunke motstanderens skytter ut av ringen. Du kan velge hvilken som helst område rundt ringen for å skyte.

9 Ta en score på en for hver marmor du slår ut av ringen. Ta en score på en for hver gang du treffer en motstander skytespill, og det går ikke ut av ringen og ta alle motstanderens klinkekuler, og sine poeng, hvis du faktisk skyte sin skytter utenfor ringen.

10 Plukk opp kulene du har slått ut og fortsette skytingen til du enten slå din egen skytter ut av ringen, eller du ikke klarer å banke en marmor eller motstanderens skytter ut av ringen.

11 La din skytter i ringen på slutten av din tur. Plukk opp skytespill når det blir din tur igjen, selv om den er slått ut av ringen, og ta din tur skyting.

12 Avslutte spillet når den siste marmor er skutt ut. Vinneren er spilleren med flest poeng ved slutten av spillet.

Hint

  • En spiller har lov til å skyte på nytt hvis skytteren slips fra spillerens hånd før han eller hun skyter.
  • En marmor er regnet ut av ringen linje hvis den lander på ringen linje selv.
  • Du kan muligens finne Ringer marmor turneringer i ditt område som du kan delta i.
  • I noen turneringer, hvis en spiller scorer en straff å bryte regler som "histing" (løfter hånden før skytteren har forlatt hånden), "hunching" (flytte hånden frem før skytteren har forlatt hånden) eller utjevning bakken før skyting, noen klinkekuler slått ut eller flyttes vil bli gjenopprettet og spilleren taper en sving.