Slik spiller spill Bruke Nonverbal kommunikasjon

Slik spiller spill Bruke Nonverbal kommunikasjon


Det finnes mange former for ikke-verbal kommunikasjon som ofte uttrykker mer enn ord. Fordi mange tause handlinger er universelle og instinktiv, noe de i vår samhandling med andre mennesker. Nonverbal spill er en morsom utfordring som hjelper både barn og voksne bedre gjenkjenne uuttalte budskap og følelser. Spilt på en gutt parti eller en voksen fest, i klasserommet eller brukes som en bedrifts teambygger, disse spillene er mer hyggelig og nyttig når noen rolige handlinger blir vektlagt.

Bruksanvisning

nonverbal Teknikker

1 Animere ansiktet ditt når du spiller spill som er avhengige av uttrykk for å formidle en følelse. Et slikt spill er en ikke-verbal versjon av Simon Says der lederen gir instruksjoner som "Simon Says, være lykkelig. Simon sier, begynne å gråte." Det er gøy å se hvor dramatisk folk får når stille uttrykke disse følelsene, og er spesielt nyttig i å vise barn hvordan å lese andre. Spillet kan bli styrket når Simons instruksjoner er mer detaljert som "bli sint fordi noen bare kastet mobiltelefonen i elva."

2 Gesture og bruk kroppsspråk hvis du spiller charades, pantomime eller andre spill hvor en oppgave eller situasjon blir handlet ut i stillhet. De forteller mye om en persons følelser og behov, og er ofte den eneste måten folk som snakker forskjellige språk kan kommunisere med hell. En person som er frustrert kanskje kaste hendene i været mens en person som er lei kan folde armene over brystet. Gester og kroppsspråk legge interesse og gi stemme til de tause historien blir fortalt.

3 Se andre nøye når du spiller spill som inkluderer subtile endringer. I nonverbal spillet Endre Leader, en gruppe deltakere ligne handlingene til en utpekt leder. På et tidspunkt, diskret passerer lederen hennes plikter til en annen spiller. Signalet kan være et kyss eller liten nikk, men hvis den tiltenkte spilleren gjenkjenner det som en kø for å ta over som leder, vil han umiddelbart gå inn i rollen. Kun spillere som betaler nær oppmerksomhet til mennesker og hendelser rundt dem vil i første omgang ta dette vaktskifte. Dette spillet oppfordrer observasjon og viser subtile former for nonverbal kommunikasjon.

4 Utfør en manns skit, deretter invitere andre til å delta ved å kopiere dine handlinger. La dem bli med i en etter en og ikke fortelle dem hva de handler ut. Jage kyllinger er et spill av denne sjangeren, og bare når alle deltakerne kjører om de er bedt om å gjette hva de gjør. Tolkningene er vanligvis annerledes og underholdende, og de viser hvordan nonverbal handlinger kan uttrykkes i en rekke scenarier.

5 Tegn et bilde av et ord, setning eller filmtittel og har deltakerne gjette hva det er. Kommersielt kjent som Pictionary, kan dette spillet kjøpes i butikker eller du kan komme opp med egne ting for folk å tegne. Dette spillet ofte er avhengig av symboler for å kommunisere, for eksempel en klokke ansikt til å representere ordet "tid" eller et grønt lys til å uttrykke ordet "go".