Søndagsskolen Quiet Games for 4.-klassinger

Søndagsskolen Quiet Games for 4.-klassinger


De som leder en gruppe av søndag skoleelever gjennom sine morgentimer kan oppleve at de handle opp eller lage mer støy enn de ønsker. For å roe sine rowdiness og satte tonen for resten av timen, prøve å spille noen rolige spill med fjerde klasse gruppe.

Invisible Ball Toss

Sitt elevene ned i en sirkel. Forklar dem at du vil ha dem til å passere en usynlig ball rundt sirkelen ved hjelp av følgende regler: når du trykker høyre lår en gang, beveger den usynlige ballen til personen ved siden av deg på høyre side. Tapping en gang på venstre lår kaster ballen til umiddelbar person på venstre side. Hvis du trykker på høyre lår to ganger, flyttes det til den personen to plasser fra deg på høyre side. Fortell elevene at de ikke kan snakke i løpet av spillet med mindre de heve sin hånd for å si at feil person fikk usynlig ball. Hvis dette viser seg å være sant, blir den personen som forvekslet ballen for hans i øyeblikket sendes til midten av sirkelen. Når tre personer sitter i sirkel, gi dem en dum straff som "Gjør kylling dans." Avslutte spillet når du vil.

Hva kommer først?

Før spillet, skrive på kartotekkort titlene på så mange historier fra Bibelen som du har studenter, for eksempel "Noahs Ark", "David og Goliat" og så videre. Gi hvert barn en indeks kortet. Del barna inn i to lag, og fortelle dem at de må være helt stille gjennom hele spillet. Instruere barna til å stille seg opp i henhold til kronologi av historiene slik de vises i Bibelen. Når et lag føler de har stilt seg opp på riktig måte, de kaller på deg for å se om de er i riktig rekkefølge. Det første laget som riktig linje seg opp kronologisk vinner spillet.

Bibelsk Bingo

Før søndagsskolen starter, lage noen bingo kort ved å lage en fem-by-fem kvadratisk rutenett. Kom opp med 25 trivia spørsmål om Bibelen som passer for aldersgruppen. Spørsmål som "Hvor ble født Jesus?" eller "Hva gjorde Eve spise i Edens hage?" Skriv ned svarene i kvadratene av bingobonger, og pass på at plasseringene av svarene ser annerledes med hvert kort. Del ut bingobonger til elevene og gi hver av dem en markør. Når du spør trivia spørsmål, må studentene først tenke på svaret, og deretter finne svaret på Bingo kortet, plassere en "X" over den tilsvarende kvadrat. Det første barnet til å få fem ruter på rad (enten horisontalt, vertikalt eller diagonalt) sier "bingo" og vinner spillet. Spill til alle elevene får en "bingo".