Spill Farge Minne

Spill Farge Minne


Den menneskelige hjerne er konstruert for å være i stand til å huske ting, men er mest effektiv hvis du holder den utøves, som du ville en muskel. Både korttidshukommelse - telefonnumre, dagligvarebutikk liste - og lang sikt minne - betydelige hendelser og ting fra fortiden - kan dra nytte av minne spill. Barn og voksne ikke bare få hjernekraft fra disse spillene, de også finne dem underholdende.

Simon System

Simon spill system er en håndholdt enhet som bruker fargede lys og lyder for å teste din hukommelse. Det gjør en stor familie eller fest spillet. Den har fire fargede lys plassert i en sirkel rundt midten av spillet. Simon vil først vise en enkelt farge, kombinert med en tone. Du må da trykke på samme farge. Hvis du har rett, er den første fargen / tone kombinasjon gjentas, og andre er lagt til. Hvis du gjentar disse på riktig måte, er de to første gjentatt og en tredje er lagt til, og så videre. Spillet fortsetter til du savner en. Den er tilgjengelig på lekebutikker og på nettet.

Color Klikk

Selv om premisset virker enkelt, er dette online spillet mye vanskeligere enn det høres ut. Et ord vil bli vist i farget skrift, for eksempel svart, gul eller oransje. Du må klikke på knappen nederst i vinduet som tilsvarer fargen på teksten. Hva gjør spillet vanskelig er at ordet som vises er navnet på en annen farge, for eksempel rød, rosa eller blått. Først er det lett å huske å klikke på fargen du ser, ikke det ordet du leser. Som ordene begynner å vises raskere og raskere, blir det mer og mer vanskelig å huske å klikke fargen. Få dem til å vinne kampen, men savner og du må starte på nytt.

Color Balls

Dette er en annen farge minne spill som starter sakte men begynner å få fart som du fortsetter å spille. Det første nivået har to par fargede baller som er skjult bak fire blå dører. Når nivået begynner, dører skyve åpen kort, avslører ballene. Når dørene lukkes igjen, klikker du på to av dørene for å avsløre fargene bak disse dørene. Hvis fargene matcher, dørene er åpne, og du gå videre for å matche neste par. Hvis dine valg ikke stemmer overens, skyver dørene stengt, og du kan prøve igjen. Kamper legge 500 poeng til poengsummen din, målet fjerne 200 poeng. Hvert nivå legger til flere baller og farger. Det er ni nivåer i det hele tatt.