Spill for Desimal Concepts

Spill for Desimal Concepts


Spille spill i klasserommet kan hjelpe elevene lære ferdigheter og forsterke leksjoner på en underholdende måte. Når undervisningen elevene om desimaltall konsepter, vil desimaltall spill forbedre elevenes forståelse av fraksjoner og approksimasjon ferdigheter. Hold studenter involvert i spillene og prøver sitt beste ved tildeling av premier som dekorative penner og blyanter til spillet vinnerne.

Flashcards cards~~POS=HEADCOMP

Bruk desimaltall flashcards til å spille spill i klasserommet. Be elevene sitte i en sirkel og velge en spiller for å stå bak en annen spiller. Vis begge spillerne en desimal problem spørje og personen som roper svaret først vinner runden. At spilleren kan flytte bak den neste spilleren i sirkelen og den spilleren som tapte må sette seg ned i stolen. Spilleren som gjør det hele veien rundt sirkelen vinner spillet eller spilleren som svarer på de fleste problemer riktig vinner spillet. Et eksempel på en desimal problem er «Hvis 54 av 100 studenter er gutter, hva er desimal for den delen av skolen som består av gutter." Det riktige svaret er 0.54.

Penger

Penger kan lære elevene hvordan de skal legge til og trekke desimaler. Gi hver elev en katalog. Fortell elevene de har $ 75 å tilbringe i katalog tre elementer. De må prøve å komme så nær som de kan for å tilbringe $ 75, uten å gå over. Ha dem kutte ut de tre produktene og tape dem på et ark. Fortell hver elev til å skrive ned prisene på produktene og legge dem sammen. Studenten som kommer nærmest til $ 75 uten å gå over vinner spillet. Alternativt lar studentene til å arbeide i grupper i stedet for enkeltvis.

lag

Del elevene inn i to lag. Har en student fra hvert lag står på tavlen, og gi hver elev et stykke kritt. Ring ut et desimaltall problem. De må skrive problemet på tavlen og løse problemet. Den første spilleren til å løse desimal problem vinner riktig et punkt for hennes team. Det første laget til å score 10 poeng vinner spillet. En annen idé er å holde opp en desimal spørje til hvert lag en om gangen. Hvis laget svarer riktig på 30 sekunder, tjener de et poeng. Det første laget til å score 10 poeng vinner spillet.

Bingo

Spill en desimal bingo ved å skrive ned desimaltall svar på bingo firkanter. Ring ut desimaler problemer og har elevene merke av de riktige svarene på bingo kortet. For eksempel, hvis du sier "Hva desimal er det samme som brøkdel 1/4," elevene vil merke av 0,25 på bingo kortene. Den første spilleren som bingo og roper "jeg elsker desimaler" vinner en premie. For en enklere spill, bare ringe ut desimaltall og har elevene markere sine kort.