Spill for Elementary PE

Spill for Elementary PE


Spill i elementær kroppsøving lære barn viktige leksjoner om sportsånd og teamarbeid samtidig som det gir dem noen av øvelsen de trenger for å holde seg frisk. Når du lære elementær PE studenter nye spill, sørg for at de er klare på reglene. Oppmuntre positive holdninger, fordi Hovedhensikten er moro og mosjon, ikke å vinne.

Hest

I dette basketball spillet, er målet å unngå at det påløper alle bokstavene i ordet "hest". Det finnes mange varianter av dette spillet, men kanskje det enkleste for en PE klassen er å tillate spillerne å skyte basketball fra et forhåndsbestemt sted på banen, og hver spiller som bommer på skuddet vil få et brev av ordet. Hver person som ender opp med alle fem bokstavene er "ut", og den siste personen som står vinner.

Dodge ball

Ut av de mange varianter av dodge ball, kanskje det enkleste er å utnevne en til tre studenter som kastere og la resten være Dodgers. Bruk en stor, lett gummiball. Hver gang en Dodger klarer å smette unna og blir truffet av ballen kastet av en thrower, er at Dodger ut. Den siste studenten stående vinner spillet. Mer komplekse versjoner av dette spillet kan gi mer av en utfordring, særlig for eldre elever.

kickball

Kickball er svært lik baseball, bortsett fra at den bruker en stor, lett gummiball og spillerne sparke den i stedet for å treffe den med et balltre. Det bør være to lag, og de grunnleggende reglene innebærer rulle ballen til spilleren hjemme plate, som forsøkte å sparke den og unngå å være "ut". Hvis ballen er fanget på et fly etter at han sparker den, eller hvis spilleren blir truffet av ballen kastet av en fielder før han når en base, er hun "ut."

Når et lag får tre outs, skal lagene bytte side. Et lag får et poeng for hver spiller å gjøre det rundt basene og tilbake til hjemmet. Slutten av spillet kan bestemmes av tid eller etter antall runder, og det laget med flest poeng vinner.

Red Light / Green Light

For dette spillet, bør en student være stoplight, og de andre skal prøve å nå ham. Utpeke en avstand fra trafiklyset at studentene skal begynne fra, og deretter starte spillet. Trafiklyset bør holde ryggen til de andre barna og styre sine bevegelser ved å si "grønt lys" eller "rødt lys". Når han sier "grønt lys", barna kan bevege seg så fort de vil mot ham. Men når som helst kan han si "rødt lys", og enhver spiller som flytter etter rødt lys kalles er ute. Trafiklyset vinner hvis ingen spillere er i stand til å nå ham, men ellers den første spilleren til å nå stopplysinnstillingene vinner.