Spillsjefen kort Spilleregler

Yu-Gi-Oh! står som en av de mest populære kortspillene gjennom tidene. Hensikten er å påføre 8.000 poeng eller mer verdt av skade på motstanderen først, ved hjelp av en kombinasjon av monstre, staver, feller og spesialeffekter. Særlige regler varierer avhengig av format - turneringsreglene er strengere enn casual spill blant venner - men det grunnleggende forblir uendret.

Decks

Yu-Gi-Oh! er et samlekortspill, noe som betyr at tusenvis av forskjellige typer kort selges i blisterpakninger som ligner på baseball kort. Hver spiller "bygger" et dekk ved hjelp av bare noen av disse kortene, antagelig i en kombinasjon som gjør maksimal bruk av deres i spillet effekter. Yu-Gi-Oh! kortene består av tre forskjellige typer: Monsters (skapninger som angrep, forsvare eller opprette en annen effekt på oppdrag fra sin eier), staver (magiske evner som hjelper støtte spilleren) og feller (kort som "aktiverer" når et bestemt sett av vilkår er oppfylt og forårsake skade spillerens motstander). Hver dekk må ha 40 til 60 kort, med ikke mer enn tre kopier av alle enkeltkorttype i stokken (noen kort er enda mer begrenset enn det). I tillegg kan spillerne ha en side dekk på opp til 15 kort, som de kan bruke til å bytte ut kortene i sine dekk i mellom kampene. Generelt sett, vil du holde dine dekk så liten som mulig (dette kan du finne de kortene du trenger i en gitt situasjon lettere).

Play Sequence

Spillerne begynner ved å stokke sine dekk og tegne fem kort stykket for å danne en hånd. En serie på seks faser bestemmer hver spillers tur. I den første fasen (Draw Phase), trekker spilleren ett kort fra toppen av hans dekk. Den andre fasen er Standby fase, hvor effekten av visse kort aktivere. Den tredje fasen, Main fase 1, er hvor spilleren spiller sine kort: han kan "kalle" et monster fra hans hånd (om den møter opp på kortet overflaten), sette en spell eller felle kortet, endre et monster kort posisjon på feltet (for å enten angripe eller forsvare), og / eller aktivere en kort effekt. Den fjerde fasen er slaget fase, der forsiden opp monsterkort kjempe mot hverandre på feltet; Spillerne sammenligne monster angrep og forsvar karakterer for å se hvem som vinner, og om den forsvarende spilleren taper livspoeng i prosessen. Et annet hovedfase - akkurat som den første - følger slaget fase. Til slutt, i sluttfasen, kunngjør spiller som hans tur er opp; visse effekter aktivere også i sluttfasen, og hvis spilleren har mer enn seks kort i hånden, skal han forkaste noen før hånden er redusert til seks.

Vinne

Du vinner spillet ved å møte en av tre forhold: å redusere motstanderens livspoeng til 0, rende motstanderen klarer å trekke et kort fra hans dekk eller aktivere en effekt fra et bestemt kort som sier at du vinner spillet. Hver enkelt spill er kjent som en duell; Spillerne må vinne to dueller av tre for å vinne kampen.