"Starcraft" Summary

"Starcraft" Summary


"Starcraft" fra Blizzard Entertainment er et futuristisk militær strategispill, spilt i sanntid på enten PC eller Mac-plattformer. spillet satt i det 26. århundre, dreier seg om tre raser som kjemper om herredømmet av Koprulu Sector, en fjern del av Melkeveien. Anmeldere tilskriver mye av spillets popularitet til sin fengslende historie.

tre Races

Spillet involverer tre kraftige raser: den gåtefulle, mystiske Protoss; Zerg, en voldsom rase av insectoid aliens; og Terrans, som er menneskebortførte fra Jorden. Den Protoss er en fysisk sterk humanoid arter, med psionic abilties. Dette betyr at de kan bruke sinnet til å skape paranormale fenomener. Den Protoss er den mest teknisk avanserte rase i spillet. Deres hovedfiende er Zerg, og en kamp mellom disse to løpene er i fokus i den tredje kampanje i "Starcraft". De Terrans er en framtidsvisjon av menneskeheten. I motsetning til andre raser, de slåss mot hverandre, så vel som sine fiender, og er også kjent for å drenere en planetens ressurser. I historien blir Terrans vanligvis fanget mellom Protoss og Zerg konflikter. Zerg er parasittiske insectoids og antagonister av spillet. Dette løpet har som mål genetisk perfeksjon gjennom assimilering av andre raser.

Innstilling

Bakgrunnshistorien starter på Jorden i det 21. århundre, da en fiktiv internasjonal regjeringen bestemmer seg for å eksil uønskede mennesker til en fjern del av Melkeveien. Disse inkluderer kriminelle og genetiske mutanter. Ved ankomst i Köprülü Sector av galaksen, de bortførte, eller Terrans, danne regjeringer som deretter starter i konflikt med hverandre. Den sterkeste regjeringen er Confederacy of Man, men sine brutale metoder for kontroll hisse opp et opprør av terroristgruppen, Sons of Korhal. I begynnelsen av spillet, har Protoss bare utryddet en Confedracy koloni. De Terrans oppdage også at Zerg har infisert flere av sine kolonier. Under angrep fra to fremmede raser, begynner Terran koloni til å falle fra hverandre.

Tegn

Underveis i spillet en spiller tar på seg rollen som tre tegn. Det første tegnet er en konføderasjon øvrighetsperson som er tvunget til å slutte seg til opprørs Sons of Korhul og oppnå konsernets kampanjen. I den andre delen av spillet, tar spilleren på seg rollen som en Zerg sjef som er kontrollert av Zerg Swarm. Spilleren har til å oppnå Zerg mål ved å følge råd fra høyere rangering Zerg sjefer, også kjent som "cerebrates." I den tredje delen av spillet, er spilleren en Protoss militær offiser kalt Executor. Dette offiser rapporterer til Aldaris, et medlem av Portoss regjeringen. Han er i konflikt med en karakter som heter Tassadar, som tidligere sto på det spilleren har nå.

Bruksanvisningen

Spillets historie blir presentert gjennom en på skjermen bruksanvisningen. Dette gir innledende oppdraget orienteringer og presenterer også informasjon i oppdragene. Noen ganger kan en menyskjerm vises med karakterenes ansikter og spilleren kan høre og lese samtaler mellom tegnene. Spillerne bruker ulike nivåer av kunstig intelligens som en del av lek strategi, og som hver rase er avhengig av mineraler og Vespene gass for å opprettholde sin økonomi, spillerne må samle disse gjennom hele spillet.