Toy Soldiers Spilleregler



Tiny plast leketøy soldater har blitt masseprodusert siden slutten av 18-tallet, ifølge The Toy Soldier Company. I dag kan du fortsatt ha fullskala krig i huset eller hagen uten å måtte shell ut en masse penger for fancy leker og kjøretøy. Alt du trenger er nok av hæren menn og noen terninger. Du og dine venner kan føre intrikate kriger som kan rival noen video eller brettspill i kreativitet. Endre reglene for å passe spillet og lage din egen for å lage et spill mer utfordrende.

Etablering reglene

Før du starter spillet, bestemme hvilke soldater og kjøretøyer som tilhører hvilken person og merke dem med et stykke farget tape hvis du ikke kan skille dem fra hverandre. Bestem som en gruppe på reglene for spillet og på seier forhold. Du kan endre de grunnleggende reglene for å imøtekomme ulike typer kjøretøy eller soldater og for å justere for ulike gressbaner. En seier kan være så enkelt som å ødelegge alle fiendtlige hærer eller så komplisert oppdrag for å redde et gissel eller desarmere en bombe. Bestem eventuelle variasjoner på de grunnleggende reglene før du begynner og skrive dem ned slik at du kan referere til dem under avspilling.

Tar Turn

Ved starten av din tur, flytte noen soldater og kjøretøy du ønsker, og deretter erklære din angrepsfasen. Corey Butler i artikkelen "Fighting Plastic" antyder at soldatene som reiser på foten å bevege seg innenfor en radius en fot på hver tur og biler, for eksempel en tank, for å flytte to føtter. Bruk en linjal for å bestemme avstanden hver brikke kan flytte. Hvis en tank snur seg, ender denne bevegelsen for den svingen, og det kan ikke fortsette å flytte til neste sving. Spillere kan ønske å bruke spesielle regler for ulendt terreng eller soldater beveger seg oppover. Corey Butler foreslår å kutte omfanget av bevegelse i to for disse forholdene.

Etter å erklære angrepsfasen, kan spillerne velge opptil 12 soldater til å angripe på en gang og fienden under ild kan forsvare med opptil 12 soldater. Spillerne skal bestemme radius en soldat kan angripe. For eksempel, kanskje kan han bare angripe andre soldater som er innen seks inches av ham. Hvis angriperen eller forsvareren har færre enn 12 soldater i området blir angrepet, kan han bare bruke så mange som han har. Angriperen og forsvarer hvert kast et par terninger til å representere soldatene kjemper. Hvis seks eller færre soldater er i bruk, rulle bare én terning. Sammenligne resultatet av terningen som rullet høyest for hver spiller og personen med det høyeste tallet vinner. I tilfelle av stemmelikhet, se på de neste to høyeste terning eller rulle igjen. Taperen trekker sin roll fra vinnerens roll og forskjellen indikerer hvor mange soldater mistet han.

Angriperen kan bestemme seg for å angripe igjen, angrep på et annet sted eller angripe med færre soldater. Han kan også bestemme seg for å avslutte sin tur uten å angripe. Når du angriper med stridsvogner og andre kjøretøyer, tildele et visst antall helse poeng til hvert kjøretøy. Du kan bestemme seg for å tildele en ekstra dør for å angripe biler. For eksempel kan en tank angriper en gruppe soldater ruller en mer die enn det forsvarspilleren. Hvis forsvareren har 12 forsvarer soldatene og dermed ruller to terninger, kan tanken rulle tre. Du kan også bestemme at kjøretøy kan bare angripe andre kjøretøyer. Dette hindrer en tank fra å tørke ut en hel hær.

Avslutte spillet

Etter hver tur, er de falne soldater og ødelagte biler fjernes fra spillet og det angripende spiller enten angrep igjen eller erklærer sin angrepsfasen over. Spill går til neste person, og fortsetter til en person oppfyller seier forhold. For spesielle hendelser i spillet, kan spillerne kaste terningene for å finne ut hva som skjer.

For eksempel, hvis målet med spillet er å redde et gissel, kunne reglene sier at spilleren må nå gissel først og deretter rulle for å se om de redde personen. Hvis spilleren ruller oddetall på begge terningen, de redde gisler. Hvis de ruller partall de ikke redde gisler og deres soldat må flytte tilbake to føtter. Hvis de kastet en selv og en merkelig, dør soldaten og spilleren må prøve igjen neste sving med en ny soldat.