Utbrudd II-reglene

Utbrudd II-reglene


Ultimate utbrudd eller utbrudd II, er en Hasbro brettspill designet for to eller flere voksne. Det er et lagspill og er beskrevet av Hasbro som målrettet "urettferdig". Spillet involverer tre forskjellige runder. Den første innebærer å gjette målet svar som samsvarer med en usett kort. Den andre innebærer en omvendt runde, hvor spillerne gjette temaet når gitt target ord. Den tredje runden involverer spill på hvilket lag som får svarene riktig.

Spilloppsett

For å spille Utbrudd II spillerne må deles inn i to lag, og begge lagene er å plassere sine tokens i starten av spillbrettet. Hvert lag skal velge seks utbrudd kort og plassere dem langs ytterkanten av brettet. Under den linjen av kort, bør lagene plassere seks ReverseBurst kort. Deretter bør lagene velge åtte flere utbrudd kort og bør plassere dem inne i Challenge konvolutten. Innhylle går i midten av brettet.

runde 1

Noen fra førstelaget opp velger et utbrudd kort og hender det til protokollføreren. En sekretæren fra teamet som ikke starter den første runden flips over timer og roper emnet. Det første laget roper ord som de tror kan være på listen på kortet. Som det første laget gjetter et ord riktig, kontrollerer medhjelperen den av. Når tiden går ut, leser medhjelperen alle ordene som det første laget tapte, stemmer opp antall korrekte gjetninger og flytter token fremover i henhold til dette nummeret.

Rollene omvendt som andre lag spiller runden. Spillet fortsetter på denne måten inntil alle seks utbrudd kortene er borte.

runde 2

I ReverseBurst runde, det laget som går andre plukker en sekretæren for den første svingen. Protokollføreren knipser tidtakeren og leser den første målet svaret på kortet. Det første laget prøver å gjette hva temaet ordet er, og hvis det er for vanskelig, kan de be om et annet mål svaret. Hvis emnet svaret er gjettet før tiden går ut, er lagets score for den svingen beregnet ved å trekke antall mål svarene fra 10. token flyttes at mange områder, og det er det andre lagets tur.

runde 3

For denne runden det laget som taper begynner. Vinnerlaget delvis glir et kort ut av Challenge innhylle så bare emnet ord kan bli sett og det tapende laget spill på hvor mange mål svarene de tror de kan gjette før tiden renner ut. Vinnerlaget kan heve budet ved å hevde å være i stand til å gjette flere av svarene. Spillet starter, og hvis hvert lag traff nummer de satser på, er deres symboler flyttes at mange områder. Hvis de mislykkes, er motstanderlagets token flyttet så mange områder fremover. På slutten, teamet token lengst langs bord vinner spillet.