Virkningene av spill Vold på Preteens

Virkningene av spill Vold på Preteens


Førti-ni minutter. Det er alt det tok å drepe 13 mennesker og skade 23 mer i løpet av en av de verste skolemassakre i amerikansk historie ved Columbine-massakren. Like urovekkende er tiden drapsmennene brukte å spille voldelige videospill. Selv om de fleste spillere ikke reagerer på denne måten, viser forskning det kan være en sammenheng mellom desensitivisering, økt aggressivitet, og lav selvfølelse og kontinuerlig voldelig video spill.

desensitivisering

Forskning publisert i 2003 viser at voldelige videospill ufølsomme preteens til vold. Ifølge psykologer hedenske og Anderson i sin studie "Voldelige videospill: Den nyeste medievold fare", etter at barna se flere drap og voldshandlinger på videospill, voldelige handlinger vises normalt, og de begynner å miste medfølelse for menneskeliv. Faktisk stil med mange videospill dagens modeller opplæringsprogrammer militært personell ansette skytevåpen opplæring og for å hjelpe soldater følelsesmessig forberede seg til å drepe andre, som forsket av Dr. Zur av Zur Institute. Dr. David Moore, som underviser ved Argosy University i Seattle, theorizes at første-person shooter spill påvirker spillerne enda mer siden det er ingen løsrivelse mellom gamer og spillet hans karakter.

aggressivitet

Forskning av leger Craig Anderson og Karen Dill antyder en sammenheng mellom voldelige dataspill og aggressiv atferd i preteens. I sin studie "Video Games og aggressive tanker, følelser og atferd i laboratorium og i livet," for selvhjelp magasinet i 2000, ble 227 studenter studerte. Junior og senior høy studenter som innrømmet at de spilte voldelige videospill var mer sannsynlig å engasjere seg i aggressiv atferd enn andre deltagerne. Spillere se en gjentakelse av vold i dataspill og simulere denne oppførselen i den virkelige verden, antyder studien. Siden preteens ikke har fullt utviklede hjerner, blir dette fortsatt eksponering for vold en inngrodd læringsmønster. Det er også vanlig for noen voldelige video spillere å bruke aggressiv atferd for å håndtere konflikter med foreldre, lærere og medelever, ifølge forskning publisert i 2004 av psykologer Gentile, Lynch, Linder og Walsh i sin studie "Effekten av voldelige videospill vaner på ungdom fiendtlighet, aggressiv atferd, og skoleprestasjoner »i Journal for oppvekst.

Lav selvtillit

Forskning viser en sammenheng mellom voldelig video spill og lav selvfølelse. Psykologiprofessor Jeanne Funk fra University of Toledo sier: "Vi har aldri funnet en positiv sammenheng mellom høy preferanse for voldelige dataspill og positiv selvoppfatning." Denne lavere selvfølelse kan føre til depresjon, som er forbundet med en økt forekomst av selvmord, narkotikamisbruk, antisosial atferd og følelsen verdiløs.

skoleprestasjoner

Dr. Anderson og Dr. Dill studie fant også at preteens som spiller voldelige dataspill er mer sannsynlig å lide faglig. Dette kan være på grunn av hvor mye tid de bruker til spill i stedet for sine studier. Som de blir eldre, fortsetter voldelig video spill også forbundet med lavere karakterer i college, ifølge den samme forskningen.

forebyggende tiltak

Mange av konsekvensene av å spille voldelige videospill synes å relatere til mange timer med kontinuerlig avspilling. Foreldre kan begrense disse konsekvensene ved å begrense barnas spilletid. Oppmuntre barna til å delta i andre aktiviteter, som å spille utenfor, fullfører samfunnstjeneste og gjøre husarbeid, vil også bidra til å redusere antall ledige timer barna vanligvis vie til spill. Vurderinger er nødvendig på alle spill og foreldre kan velge å ikke kjøpe spill rangerte høyt for vold.