Checkers Spill Strategi

Checkers Spill Strategi


Checkers er et gammelt spill av strategi. Selv om spillet kan læres i løpet av minutter, kan det ta lang tid å forstå den riktige måten å hoppe og doble hopp din vei til seier. Forstå noen viktige strategier kan hjelpe slå deg fra en dam null i en dam helt.

senter Play

I begynnelsen av spillet, er det viktig å flytte brikkene mot midten av brettet. Sentrum av styret har dobbelt så mye trekk som side stedene har, og dette kan gi mer fleksibilitet i dine bevegelser.

Det vil være mye vanskeligere for motstanderen å sette opp en vellykket strategi som beveger seg langs kanten av brettet. Han vil ha halv mellomrom for å flytte, og vil styre mye mindre av styret.

Men hvis du er bak på svingen av spillet, holde seg til kantene av brettet. Du kan ikke hoppet hvis du er på siden. Kjører brikkene opp på siden av brettet er en effektiv måte å få noen sene spill konger å slå balansen i spillet.

Checker Blocks

Ha alltid minst to eller tre brikker etter hverandre til enhver tid. Tre brikker på rad skaper en felle; du flytter foran brikken fremover for fangst. De to brikker lage en blokk som gir deg muligheten til å fange den brikken som bare hoppet du først checker. Unngå doble og triple hopp ved å holde minst tre av hverandre hele tiden.

Men en av de mest effektive måter å blokkere motstanderens bevegelser fire-kontrolløren blokken. Denne blokk består av fire brikker rett ved siden av hverandre i en kvadratisk formasjon. Disse blokkene er umulig å nærme seg fra fronten uten å miste en brikke. De hjelper også blokkere omvendt fanger fra konger som har sneket seg rundt på baksiden. Prøv å holde disse fire-kontrolløren blokker i spill så lenge du kan. Det kan være verdt å ofre en brikke eller to til å bryte motstanderens blokk fra hverandre.

Kongens Row

Prøv å unngå å flytte tilbake rad for så lenge du kan. Holde disse brikkene i ryggen og motstanderen vil være i stand til å få en konge. Hvis du kan holde dem der lenge nok, kan du tjene noen konger din egen. Den eneste måten han kan få deg til å flytte tilbake brikkene er å tvinge deg til å hoppe en av hans stykker. Dette er fortsatt en fordel, som du vil fange en av hans i bytte for å gi ham en plass for konger. Imidlertid kan han også være å sette deg opp for en dobbel eller trippel hopp, så vær forsiktig.

Gjør Math

Checkers er et spill av slitasje. Langsomt og omhyggelig spikke motstanderen ned til ingenting tar tid og omsorg. Ikke vær redd for å ofre en eller to brikker hvis du får en sjanse til å fange to eller tre. Se for ublokkerte eller frittflytende brikker. Disse brikkene har ingen andre brikker for å blokkere dem fra hopp som gjør dem en enestående kilde for doble og triple hopp. Flytt en av dine brikker til å bli hoppet med en brikke som gir deg fordelen av dobbel hopp. Selv om du bare mistet en brikke, mistet motstanderen to, og du er lenger opp i styret. Du kan være i posisjon til å få en konge. På slutten av spillet, har enda en brikke mer enn motstanderen din betyr vanligvis en seier.