D & amp; D Kampanje Ideas

D & amp; D Kampanje Ideas


Det kan være fristende for fangehull mestere i "Dungeons and Dragons" (D & D) for å lansere en ny kampanje med en standard dungeon crawl, men en altfor velkjent miljø kan også drepe spilleren entusiasme før kampanjen får fart. Ta litt ekstra tid til å lage en kampanje som belønner engasjerende rollespill så mye som kamp og som er skreddersydd til klassene dine spillere har valgt, noe som gir spesialister som druider eller tyver, en sjanse til å skinne. Spillet vil være mer minneverdig for dine spillere og mer moro for deg å dommeren.

Henter inspirasjon fra litteratur

Heroisk fantasy-litteratur gir en kilde til inspirasjon for D & D kampanjer

og dungeon mestere kan bruke sine favoritt fiktive innstillinger og tegn for å utvikle kampanjer. For eksempel kan en Conan-inspirert kampanje begynner med spillere konkurrerer med situasjoner som passer for lavt nivå tegn, for eksempel gjør kampen mot setian sekter. Som kampanjen utvikler seg, bør spillerne logisk kommet til seg oppmerksomheten til store helter og antagonister, og allianser eller fiendskap de smi vil gi retning for videre eventyr. La handlingen fremgang naturlig og ikke vær redd for å avvike fra hendelsene avbildet i kildematerialet om dine spillere tar deg i en mer interessant retning.

Utforsk ulike sjangere

Du trenger ikke å begrense deg strengt til heroisk fantasy når du designer kampanjen. D & D egner seg godt til mystikk og spionasje baserte kampanjer, slik at du kan lage individuelle opplevelser hvor spillerne stri med låst rom mysterier eller delikat etterretning innenfor et konklave av adelsmenn. Denne kampanjetypen gir gode muligheter for rollespill, som spillerne prøver å overtale tilståelser fra mistenkte eller finesse informasjon fra hoffmenn. D & D tilpasser seg lett til ulike undersjangre av skrekk også. Dungeon mestere kan sette en tone av undervurdert trussel med spøkelsesaktige eller vampyriske antagonister lurking i en township, eller de kan støte spillere inn i et survival horror scenario, pitting spillere mot en zombie apokalypse som de desperat prøver å holde seg i live mens beskytte overlevende som kan eller ikke bli smittet selv.

Ta en tur i skogen

Gi spillerne en endring av scene ved å sette kampanjen i en stor, ukjent skog. Du kan fylle din trelevende kampanje verden med konkurrerende samfunn av alver, nomadiske sigøynere og andre innbyggere med hvem spillerne kunne danne allianser eller gjøre kampen mot. En skog innstillingen lar deg også lage møter som gir spesialiserte klasser en sjanse til å skinne. Rangers og druider har mulighet til å bruke sine tracking og naturbaserte magiske evner så langt, samtidig som bærebjelker, som krigere og magikere, har ingen mangel på utfordringer tilpasset deres ferdigheter-sett.

Tenk globalt

Dungeon mestere kan legge nyhet til en kampanje ved å velge en annen innstilling enn en kjent middelalderens europeiske bakteppe. Tegning inspirasjon fra kinesisk, Maya og andre verdens kulturer sjeldnere representert i D & D-kampanjer kan du trekke fra en rik oppbevaringssted for sivilisasjoner, guder og skapninger som vil være mer sannsynlig til å vekke begeistring i dine spillere enn enda en dyst med plyndrende orker. Ha spillere eventyr på afrikansk jord, tasking dem til å samle egg av den legendariske lyn fugl eller sette kampanjen i det gamle Kina, og har dine spillere kjempe mot nedfall av en krig mellom demoner fra rivaliserende forgård innenfor regionens stratifisert og byråkratisk versjon of Hell. Presentere dine spillere med eksotiske nemeses og steder gjør kampanjen særegne og øker dine spilleres forventning for kampanjens neste utfordringer.