De måter å undervise Addition

De måter å undervise Addition


Addisjon og subtraksjon pleier å være relativt enkle ting å lære når lærte riktig, selv for små barn. Hovedproblemet ligger i å konseptualisere hva som skjer når du legger to tallene sammen. Dette kan skje på flere måter, og vanligvis mer skapende og interaktiv fremgangsmåten, vil raskere barnet plukke den opp.

Starter med deg

En av de enkleste elementene et barn kan forholde seg til, er fingrene. For meget liten og enkel tilsetning, fingrene fungere godt som et verktøy. Forutsatt at barnet kjenner sin grunnleggende numre, ta et sett av fingre fra en hånd, et annet sett av fingre fra den andre siden, og telle hvor mange fingre det finnes totalt. Ved hjelp av fingre og små tall kan tjene som et grunnlag til mer kompliserte operasjoner i fremtiden. Det har sine grenser selv - som du kan ha til å gå videre til tærne svært raskt.

Rundt huset

Svært lik ved hjelp av fingrene er konseptualisere kombinere gjenstander rundt huset. Leker blir spesielt nyttig for denne oppgaven som de vil lett holde et barns oppmerksomhet. Alternativt mat kan være et utmerket verktøy for læring - forutsatt at det ikke er for rotete. Candy kan brukes som en motivator; dersom barnet får svar med, får hun en belønning. Selvfølgelig kan sunnere alternativer erstattes. Spredning objektene i lett å forstå ordninger bidrar til å skille ideen om å ta to separate tall og kombinere dem.

spill

Etter et barn forstår det grunnleggende tillegg, er det på tide å gå videre til mer komplekse tillegg - nemlig å legge store tall. Spill bli svært nyttig for denne oppgaven. Brettspill - som Monopol - sentrum rundt ideen om å håndtere penger og kjøp, krever konsekvent legge for å oppnå suksess. Selv noen videospill - som Super Mario Brothers - krever mynt samlingen, som innebærer å legge. Hvis du kan få barnet til å følge nøye med, spille et spill kan bare bli et nyttig læring leketøy.

klasserom Technique

Hvis du lærer tillegg i stor skala i et klasserom setting, kan teknikkene læres i en gruppe format. En idé er å skape en virtuell butikk. Læreren fungerer som kjøpmann, som selger produkter fra hele klasserommet. Studentene er hver gitt lekepenger, som representerer utpekte pengebeløp. Etter at et kjøp, må studentene legge pengene sine sammen for å forstå deres nåværende balanse. Det samme spillet kan brukes i revers for subtraksjon.