Gode ​​ideer for "D & amp; D" Tegn

Gode ​​ideer for "D & amp; D" Tegn


Dungeons & Dragons penn-og-papir-rollespill fra Wizards of the Coast gir spillerne sjansen til å gå på eventyr i en verden av fantasi med karakterer de skaper fra et bredt utvalg av raser og yrker. Enkelte av disse løpene og yrker gå sammen bedre enn andre; halflings og alver, for eksempel motta bonuser til sine ferdigheter hvis de er tyver eller rangers i motsetning til jagerfly eller barbarer. Selv om det er helt akseptabelt å skape en karakter som passer disse arketypiske former, godt spill, som god historiefortelling, kommer fra å gå mot forventningene og trosse tegn arketyper satt ned i en slik fantasi kildemateriale som JRR Tolkiens "Ringenes Herre". Et merkelig valg av yrke eller klasse for alle tegn kan forsvares med en kreativ back-historien.

halflings

Takk til "The Hobbit" og "Ringenes Herre", halflings er tradisjonelt forventet å være rogue-klassen figurer som tyver, rangers og av og til dual-class fighter-tyver. Halflings er faktisk ganske dyktig med disse karakterklasser, og det er ingenting galt med å spille dem på denne måten, men det kan være mer interessant å snu på hodet ideen om sleipe halvingen. Tenk å spille som en veiviser med en spesialitet, som en necromancer; kanskje en ond krigsherre drept alle denne Halfling landsmenn, så han satt på et oppdrag for å bli verdens største necromancer å heve sitt folk fra de døde og ta hevn på krigsherre med hans vandøde hær.

Elves

Lang levetid, stoiske voktere av skogen, er alver nesten alltid portrettert fredelige, logiske forvaltere av naturen. Men hva hvis man ble forlatt i skogen og adoptert av en stamme av vandrende barbarer? Hva slags voksen ville han bli hvis oppvokst i en kultur av blod begjær og berserker rage? Hvordan ville han overlegen styrke, utholdenhet og syn nytte hans adoptiv stamme?

Mennesker

Mennesker har en tendens til å være jack-of-all-trades i noen D & D kampanje. De er det eneste løpet som kan spille så alle tegn klasse, så, som med det virkelige liv, er det lettere å finne mennesker som utfører en hvilken som helst jobb tenkelige og vanskeligere å skape en iconoclast basert på en merkelig valg av klasse alene - dette er hvor godt tilbake -story er mest nyttig. Kanskje en menneskelig karakter kunne se seg selv som avatar av en gud og handle deretter mot andre, eller har en quirky reisefølge han møtte under svært ulike omstendigheter. Arbeid med personen som kjører spillet ditt for å se om du kan bli enige om noen utestående fysiske eller psykiske egenskaper for å sette din karakter fra resten av menneskeheten.

dverger

Dverger øst, sove og puste under bakken, så det er relativt enkelt å lage en unik Dwarven karakter - bare gi ham en lammende fobi for mørke eller lukkede rom for å få ham ut av gruvene. Ikke la ham bli en endimensjonal karakter, men; kjøttet ut sin back-historie med et liv på overflaten verden. Kanskje han falt i en high-brow publikum og ble en musiker. Dvergenes skalder er et sjeldent syn, faktisk.