Hva er Cod 4 Dynamic Lighting?

Hva er Cod 4 Dynamic Lighting?


Etter lanseringen i slutten av 2007, «Call of Duty 4: Modern Warfare» fikk utallige utmerkelser for sin impressiveness i praktisk talt hver kategori: grafikk, gameplay, lyd, multiplayer og replay evne. Når det gjelder grafikk, spillet så ut til å få størst utbytte av sin bruk av dynamisk belysning. Dynamisk belysning opprettet en meget realistisk opplevelse som, uansett tid på døgnet eller sted, hjalp kaste deg inn i opplevelsen av en faktisk soldat.

Funksjon

Dynamisk belysning er en funksjon som oppretter og tilpasser belysning enheter i motsetning til å skape og drive en forhåndsbestemt belysning sett. Dette betyr at i stedet for å opprette en sentral belysning enhet, for eksempel en sol, og pre-implementere en skygge av en bygning, spillet kan opprette og kastet skygger på egen hånd. For eksempel, hvis du skulle kaste en granat inn i et rom i Call of Duty 4, ville eksplosjonen føre, mens bare en kort stund, en skygge å bli kastet på hva som er inne i rommet, i forhold til granaten befinner seg, på tidspunktet for eksplosjonen.

Historie

På tidspunktet for utgivelsen, «Call of Duty 4» var et av de første spillene til funksjonen dynamisk lyssetting, spesielt til den skala som spillfunksjoner. I noen spill, kan spillerens avatar kastet en skygge i forhold til sin plassering, men å ha hvert element og objekt i spillet for å ha muligheten til å kaste og projisere sin egen skygge som er i forhold til plasseringen av lyskilden, som «Call of Duty 4" gjorde, var uhørt.

Betydning

Tilstedeværelsen av dynamisk belysning i «Call of Duty 4" fortjent det eksepsjonelle og standout tegn i form av bilder med nesten alle store nyheter stikkontakt, og gjennomføringen av dynamisk lyssetting mens du beholder 60 rammer per sekund sette en presedens som fortsatt blir forfulgt i 2010. rammer per sekund (FPS) er hvor mange frames fra handlingen er plassert på skjermen hvert sekund; jo høyere FPS, jo høyere realisme.

Formel

Mens bruk og mange henrettelser av dynamisk belysning brukes ofte gjennom hele spillet, er alle typer basert på en sentral formel. For det første er en kilde for lys opprettet, enten det er solen, en granat eller en hvilken som helst annen kilde for lys som finnes i spillet. For det andre, når lyset er slått "på" lette bursts ytre, opplysende alt rundt det. Ethvert objekt som blir opplyst vil kutte av banen av lys, mye som det virkelige liv, og vil kaste en skygge på objekter eller terreng bak det.

Advarsel

Mens spillets bruk av dynamisk lyssetting er kreditert for å være "revolusjonær" funksjonen er ikke uten sine feil. Ofte kan spillet mekaniker ikke nøyaktig balansere to kilder til lys uten å falle kort av sin høye mål på 60 bilder per sekund, spesielt i nivåer eller situasjoner der regn eller andre vær effekter er til stede.