Hva er Moves Zapdos på "LeafGreen"?

Zapdos er en av de tre legendariske fugl Pokémon som kan fanges i "Pokemon. LeafGreen" Det er en Flying- og Electric-type Pokémon, som er grunnlaget for alle angrepene sine. Bare én Zapdos kan bli funnet og det er kjønnsløse, noe som betyr at den kan ikke brukes i avl. Den spesielle passive muligheten for Zapdos er trykk, noe som fører til motstanderne å bruke opp to strømtilkobling (PP) hver gang han bruker et angrep heller enn den normale.

starter Moves

I motsetning til de fleste Pokemon, det er absolutt ingen varians til Zapdos 'starter trekk. Det starter alltid på nivå 50 med Peck og Thundershock. Peck er en Flying-type angrep med et angrep kraft 35. angrep makt er en av de viktigste faktorene for å bestemme hvor mye skade et angrep gjør. Thundershock er en Electric-type angrep med et angrep kraft 40. I tillegg har Thundershock en 10 prosent sannsynlighet for å lamme dens mål når de brukes. Lammelse status sykdom reduserer hastigheten på en Pokemon med 25 prosent og fører til en 25 prosent sjanse for å være fullt lammet hver runde. Dette resulterer i den lamme Pokemon å være ute av stand til å angripe i det hele tatt. Både Peck og Thundershock ha en nøyaktighet på 100. Dette betyr at disse angrepene er garantert å treffe med mindre motstanderen din bruker et trekk som reduserer nøyaktigheten av Zapdos eller hever sin unndragelse.

Ytterligere angrep Moves

Zapdos lærer ytterligere to angrep som det øker i nivå. Bor Peck er en kraftigere Flying angrepet med et angrep kraft 80. Drill Peck har også en 100 nøyaktighet, slik at det å være like nøyaktig som Peck. Thunder er en oppgradert versjon av Thundershock. Thunder har en angrepskraft på 120 og sjansen for å påføre lammelse er økt til 30 prosent. Ulempen til Thunder er at den har en redusert nøyaktighet på 70. Uten noen nøyaktighet eller unndragelse modifiserende trekk som brukes, Thunder kan fortsatt gå glipp av, i motsetning til alle de tre andre angrep beveger Zapdos lærer.

Offensive Augmentation Moves

Noen av trekkene Zapdos lærer forbedre sine evner til å angripe sin motstander. Agility øker hastigheten på Zapdos når de brukes. Speed ​​bestemmer hvilke Pokemon angrep først hver runde. Dette trekket er nyttig for å øke hastigheten når du kjemper iboende raskere motstandere. Charge dobler skade av det neste Electric angrep flytte brukes av Zapdos. Dette er ikke en nyttig bonus trekk i de fleste situasjoner fordi du bruker to Electric angreps trekk er like effektivt som å bruke Charge, deretter bruke en elektrisk angrep flytte gjør dobbel skade. Versjonen av Charge brukes i "Pokemon: LeafGreen" ikke øke spesiell forsvar. Denne endringen i hvordan det fungerer Charge gjelder kun for spill som kom ut etter 2006.

Defensive Augmentation Moves

Deteksjon er en av de defensive bevegelser Zapdos lærer. Dette gjør det mulig å automatisk unngå neste angrep gjort av motstanderen. Men deteksjon er bare 50 prosent effektiv neste runde etter at det er brukt med suksess; bruker det hver runde er ikke en levedyktig strategi. Lys Screen senker spesielle angrep stat av motstanderen når de brukes. Dette reduserer skaden som Pokemon kan føre til når du bruker et trekk som er merket som "Special". Dette har ingen effekt på skade av noen trekk som er merket som "Fysisk".