Hvordan bygge en Dungeons & Dragons Map Maker

Hvordan bygge en Dungeons & Dragons Map Maker


Dungeons and Dragons er et rollespill (RPG) opprettet på midten av 1970-tallet. I motsetning til moderne video rollespill, Dungeons and Dragons benytter polyhedral terninger med fire, seks, åtte, ti, 12 eller 20 sider. Spillere utvikle sine karakterer med en karakter ark og viser til regelen bøker for ulike aspekter av spillet. Spillet er strukturert, men åpent, noe som betyr at stykket kan fortsette i lang tid. Den moderne Dungeons and Dragons tjen inkluderer videospill, romaner og andre web-baserte verktøy. Maps brukes for kampanjer med spilling og kan genereres tilfeldig, deles mellom spillerne, eller laget av spilleren enten tegne kartet for hånd eller ved hjelp av en datamaskin. Du kan designe et kart maker til å tjene som en mal for å øke hastigheten på kartet prosessen for fremtidig spill.

Bruksanvisning

1 List opp nødvendige elementer hver Dungeons and Dragons kart vil trenge. Disse bør omfatte vanlige linjer for konstruksjoner, vegger og passasjer samt ulike typer dører, feller og strukturene som finnes på kartene. Secret og felle dører, groper, falske dører og statuer bør også være på listen.

2 Åpne et nytt dokument i tegningen programvare. High-tech tegning programvare er ikke nødvendig fordi kartet for å lage malen kan enkelt gjøres på en enkel pensel program. Konseptene vil være de samme for enkle og komplekse programvare.

3 Velg et rektangel eller firkantet form maker og skape den ønskede former i proporsjonale størrelser for dører, gulv groper og andre kvadratiske eller rektangulære kartelementer. Bruk tekstverktøyet til å skrive inn et navn for hver form, samt en beskrivelse av hvordan du har gjort formen skrevet i parentes, i tilfelle du ønsker å gjenskape formen uten å kopiere det fra malen.

4 Velg den lineære verktøyet og velge ønsket bredde på veggene. Legg veggpartiene på døren symboler ved å klikke på den ene siden av symbolet og holde museknappen nede mens du drar til den andre siden av det symbolet. Juster musepekeren til å gjøre linjen rett før du slipper knappen.

5 Endre bredden på den rette linjen verktøy for vegger og passasjer. Produsere små deler av hver som en guide for de kartelementer. Bruk tekstverktøyet til å legge en etikett og, hvis ønskelig, en beskrivelse i parentes. For eksempel kan etiketten være for en vegg, men i parentes du kan skrive (rett linje verktøy, alternativ midten bredde) slik at du vet hvilken du brukte til å lage den.

6 Velg sirkelverktøyet og lage sirkulære kartelementer for søyler, statuer, feller eller andre elementer. Merk disse som du gjorde de andre kartelementer, ved hjelp av tekstverktøyet.

7 Lagre malen som "DD_Map_Template" eller en annen gjenkjennelig filnavn. Husk å merke mappen der du vil lagre filen, slik at du kan finne den igjen senere.

Hint

  • For å bruke kartet maker mal, åpner tegneprogram og malen filen. Åpne et nytt dokument og lage kartet for Dungeons and Dragons spill ved å kopiere kartobjekter fra malen og lime i ønskede steder i det nye kartet. For passasjer, vegger og andre rette linjer, bruke malen informasjonen til å velge den rette linjen verktøyet, deretter lage rette linjer i kartet der du ønsker det.