Hvordan Design en Load Cell

Hvordan Design en Load Cell


Veieceller erstatte kompliserte, eller ekstremt stor skala som tidligere var nødvendig når man måler massive vekter. For eksempel, store underjordiske mekaniske vekter som ble brukt på lastebil veie stasjoner har blitt erstattet av den mer nøyaktige veieceller. En belastningscelle omsettes elektronisk forandringer i fysiske egenskaper, slik som spenningen i en stor metall bjelke eller trykket i en tank av fluid inn nøyaktig vektmåling.

Bruksanvisning

Konstruere Load Cell

1 Bore to hull i sidene av metallsylinderen ca 12 inches fra bunnen av sylinderen.

2 Trykk disse hullene med tråden cutting springen. Træ en trykkmåler i hvert hull. Tett gjengede stammen på manometeret med Teflon gjengeforbindelse. La tråden fugemasse tørke før du fortsetter.

3 Fylle den stive metallsylinderen med hydraulisk væske til en høyde innenfor en tomme fra toppen av sylinderen.

4 Fest mindre runde aluminium disk til toppen av aluminium stempel med epoxy lim. Disse to diskene skal være konsentriske.

5 Måle vekten av disse to aluminiums stempler. Spill av denne opprinnelige vekt måling for bruk i beregningene til følge.

6 Fukt gummi O-ring rundt kanten av aluminium stempel med hydraulisk væske. Sett stempelet inn i metallsylinderen, å komme i kontakt med det hydrauliske fluid. Den øverste overflaten av aluminium stempel skal være på nivå med toppen kanten av metallsylinderen. Den mindre platen bør strekke seg over kanten av metallsylinderen. Justere mengden av hydraulisk fluid i sylinderen tilsvarende.

beregning Vekt

7 Spill de innledende avlesninger på begge trykkmålere. Disse målingene bør være identiske. Hvis det finnes noen forskjell mellom de to målingene, ta et gjennomsnitt av de to avlesninger for den første trykkverdi som skal brukes i beregninger.

8 Plasser det nye objekt på toppen av aluminium stempelet. Vekten av gjenstanden vil øke trykket i det hydrauliske fluidum i metallsylinder tanken. Ta opp den andre trykkverdi for påfølgende beregning.

9 Beregn vekt, eller masse, av det nye elementet ved hjelp av følgende formel:

Mass (nytt objekt) = [Trykk (andre) * masse (initial stempel)] / trykk (initial)