Hvordan få et batteri å jobbe for "Pokemon" i VBA

Hvordan få et batteri å jobbe for "Pokemon" i VBA


Den tredje generasjons spill av Pokemon serien - "Pokemon Ruby", "Sapphire" og "Emerald" - var de første Pokemon-spill for Nintendo Game Boy Advanced håndholdt system. Patronene inkludert et internt batteri som kontrollerte en intern klokke som påvirket tilgjengeligheten og effekter av noen hendelser. Imidlertid har disse batteriene vært kjent for å dø på den aldrende patroner, å tvinge noen spillere for å laste ned digitale kopier av spillet for å få tilgang til alle funksjoner. Den Visualboy Advanced (VBA) emulator er i stand til å etterligne den interne batteriets funksjoner.

bruksanvisning

1 Start Visualboy Advanced emulator og trykk "Ctrl-O" for å få opp Åpne fil nettleser. Direkte nettleseren til plasseringen av ditt "Pokemon Ruby / Sapphire / Emerald" game image (ROM) og åpne den.

2 Starter et spill og se etter en systemmelding som leser, "Det interne batteriet har gått tørr. Spillet kan spilles." Selv om spillet kan spilles uten bruk av det interne batteriet fungerer, vil mange i spillet hendelser ikke fungere optimalt uten det. Din VBA emulator er allerede optimalisert for å etterligne batteriet hvis meldingen ikke vises. Fortsette å spille som normalt.

3 Pause spillet hvis "Internt batteri har løpt tørr" vises. Velg "Valg" fra menyen på toppen av emulator. Velg "Emulator" for å få opp en annen rullegardinmeny med ulike alternativer sjekket. Klikk alternativet som leser "Real Time Clock" og en sjekk vil vises ved siden av den.

4 Åpne "Options" -menyen igjen og under "Emulator" åpen "Lagre Type." Kryss av innstillingene "Automatisk" og "Flash 128k." Disse to alternativene vil konfigurere VBA å muliggjøre korrekt spill redninger.

5 Lukk og åpne VBA. Batteriet vil ikke feilen vises igjen og spillet sparer vil være fullt aktivert.