Hvordan gjør mest skade i Avanserte Dungeons and Dragons Second Edition

Sikker på at du vet hvordan å sette sammen en karakter i den andre utgaven av Advanced Dungeons and Dragons, rollespill din vei ut av en papirpose og utføre noen taktikk som gjør de nye spillerne gispe i undringen, men du fortsatt ikke kan ta ned en Kobold i tre runder, og de andre spillerne ikke gjør noe bedre. Tid for å skralle opp skaden med mer enn noen få poeng. Les videre for å lære hvordan du gjør mest skade i Avanserte Dungeons and Dragons andre utgave.

Bruksanvisning

Kriger

1 Velg "Fighter" klasse for ikke bare bredden av våpen utvalg, men også for våpenrelaterte ferdigheter, for eksempel to våpen stil som kan doble angripe kapasitet. Du kan finne disse ferdighetene i "Complete Fighter håndbok og Combat & Tactics».

2 Spesialiserer seg på et våpen som gjør mest ut av dine egenskaper. Som en fighter, bør du nok stole på nært kampvåpen. Pole-armene har den største mengden av skade per hit, men er vanskelig å bruke i trange omgivelser som fangehull og er vanskelig å finne magiske versjoner av.

3 Velg "Weapon Smithing" dyktighet som en ikke-våpen ferdigheter slik at du kan rutinemessig prøve et mesterverk med "en å treffe / + 1 til skade" evner, øke skade produksjonen når du ikke har en magisk våpen med bedre bonuser.

4 Bruk magiske elementer for å øke skade av våpen - olje av brann, for eksempel - eller din styrke. Disse vil øke den totale skade av våpen og muligens forlenge tiden du å skade dem; spesielt hvis de tar fyr.

5 Dyrk Grandmastery i våpenet som du skriver de episke nivåer (15+).

trollmann

6 Nivå så raskt som mulig. Lavt nivå mages er beryktet for sin ubrukelighet i kamp. Femte nivå er der feltet begynner å jevne ut med kamp staver som "Fireball" tilgjengelig.

7 Spesialiserer seg på en skole for magi som ikke er spådom eller abjuration. Spådom er ikke en skole for å forårsake skade, selv om det kan gi en strategisk eller taktisk fordel. Abjuration spesialister kan ikke kaste de mange dødelige endring magi.

8 Studer spell beskrivelser for nyanser som du kan bruke på et øyeblikks varsel. Mange staver har noen tvetydighet i den beskrivelsen som kan anvendes til fordel.

9 Carry nok av spell komponenter. Det er lett å miste oversikten over dette det viktigste elementet av spell casting, men det kan gjøre deg i stand til å utnytte din beste spell.

Prest

10 Tilbe en gud av rettferdighet. Justis gudene er langt mer sannsynlig å piske ut våpen og lar deg svinge et sverd eller andre våpen. De er også sannsynlig å være lovlig, noe som vil komme godt med andre ressurser.

11 Husk at selv om du alene er ikke den dårlige ass av partiet, du tilhører en organisasjon med ressurser utover resten av partiet. Det er en hel militær gren av martial religioner: Paladins. Hvis årsaken er rett, vil de felt dem for deg. Ellers kan du fortsatt ha andre prester og muligens en Gud på din side.

12 Bruk kirken som et middel til å forberede. Hvis du har holdt opp på tiende, kan det være grunn for en oppgradering i utstyr.

1. 3 Godcall noen ganger. Du får ikke til å misbruke denne muligheten, men når et eventyr du kan rulle for personlig intervensjon på dine vegne. Omstendigheter vil endre roll, så oppmuntre ting i din favør.

Rogue

14 Se uskyldig. Opposisjonen vil ikke mistenker at fyren i handelsflåten garb er grunnen til at de er i ferd med å dø hvis han ser ut til å bare ha kontrakter i ermet. Du kan også forsøke å "snuble" på kamp og gjøre det "Jeg er ikke med dem" rutine.

15 Tilbake stikke tidlig og ofte. Det fungerer bare én gang per kamp, ​​men hver kamp er en ny mulighet til å gjøre våpenet glimt med blodet av din fiende. Husk at du ikke er begrenset til å bruke dolker for dette.

16 Nivå ofte å få alle fordelene rogue klasser tilbyr. Styrken på rogue klassen kommer fra sin evne til å få rekkene og proficiencies på forbløffende hastigheter.

17 Husk domenet til rogue er virkelig bymiljø, hvor hans ressurser er langt mindre begrenset enn den fighter eller mage. Tyvene 'guild, hvis du er medlem, kan tilby tjenester og yte bistand som beviser umiddelbart en fordel.

Hint

  • Kjenn dine kilde bøker. Det er nok av muligheter til å få maks skadepotensialet ved expending noen utviklingspunkter, utveksle klassen evner for flere skadeorienterte evner eller ved hjelp av noen av disse ferdighets sporene du har lagret opp.
  • Studie taktikk. Selv den minste av laget ditt kan bidra betydelig hvis de vet hvordan de passer inn i gruppen og hvordan taktikk arbeid.
  • Ta hensyn til størrelsen og arten av motstanderen før han angriper. Hvite Dragons, for eksempel, er sårbare for flammer og varme baserte angrep og er et åpenbart stor skapning.
  • Husk for øvrig at spillmekanikk fungere. Sårbarhet er ofte beskrevet i form av prosenter ( "25 prosent damage"), slik at du kan beregne en slags skalering av angrep.
  • Vær oppmerksom på de beskrivelser som DM gir deg. Alle deler av miljøet kan brukes mot din fiende hvis du vet hvordan eller har noen form for ressurs.
  • Velg menneske som din rase. Selv om de andre rasene har mange umiddelbare fordeler, for eksempel bonuser til styrke for den halve ork, de har ikke ubegrenset nivå avansement som mennesker gjør.
  • Poison blad våpen for å øke skader og tvinge motstanderen til å gjøre en sparkast for å unngå døden.
  • Få alle psionic evne i boken som en vill talent. Gjør dette ved å se på bordene for ville talenter og bruke tuppen åtte kraftig.
  • Utnytte den eksakte ordlyden i magiske element beskrivelser for å gi høye bonuser til skade, så vel som direkte skade seg selv. Dette omfatter bruk av gjenstander.
  • Justering spesifikke våpen finnes i Advanced Dungeons and Dragons, som gjør noen gjenstander. Finn ut hvilke som er i spillet innstillingen og gå etter de som ikke vil drepe deg før du kommer til å bruke dem.