Hvordan lage din egen Civilization spill



Den gamle 1981-versjonen av Avalon Hill spill Civilization var et spill hvor spillerne overså skjebnene til et folk eller nasjon, i konkurranse med andre aktører. Den grunnleggende formatet av denne gamle spillet representert seg selv som dekker Middel Civilization fra "The Dawn of History til 250 BC." Reglene for dette spillet kan utvides til å dekke andre geografiske områder og tidsperioder, det være seg fra Colonial USA til det nåværende tidspunkt eller den perioden av stridende staters i Kina eller i post-romerske riket, eller til og med en fremtidig Ytre Space Culture.

Bruksanvisning

Bestem spillets funksjoner

1 Bestem deg på Era og Geografisk område dekket til å planlegge elementene i spillet.

2 Velg konkurrerende Peoples, fra 3 til 16. Tillat for scenarier der minimum antall spillere er tre, og der ingen enkelt Folkets tilstedeværelse er nødvendig i spillet. To-player spill bør frarådes, da dette fører til et krigsspill som drar på for alltid.

3 Forbered en Archeological arve Table, som vil determinmine hvem som går først for en gitt aktivitet, hvor mange "aldre" et folk må gå gjennom for å fullføre sine historiske progresjon, tiebreaks, minimum "sivilisasjonen poeng" som kreves for en progresjon, Census data og Commodity kort .

4 Designe et spill kart, inkludert naturlig byens områder, naturlige grenser, vulkaner eller andre naturkatastrofer nettsteder.

5 Gjør Samlekort, basert på varer produsert i en gitt tid, gradering dem i rekkefølge av enkel produksjon, og plassere dem i angitt produktkategorier. Hver kategori kan inneholde én eller flere varer.

6 Knytt en ulykke med hver kategori av Trading Cards. For eksempel vil det originale spillet kollegaer gull og elfenben med piratkopiering og korn produsere borgerkrigen. Det er foretrukket å ha en årsak og virkning forholdet mellom et sett av varer og en ulykke; for eksempel, er sammenhengen mellom korn og borgerkrigen som monarker har pålagt hardt arbeidsvilkår for å øke produksjonen, og dermed fremmedgjøre folk inn i en borgerkrig.

7 Bestem Civilization kort, som representerer ferdigheter en sivilisasjon kan ha. Hver Civilization kortet har en innvirkning på at det påvirker produksjonen av varer, reduksjon av Ulykker, fordeler i konflikt eller reduserer kostnadene ved å kjøpe andre Civilization kort.

Bestemme spillets mekanikk

8 Bestem Sequence of Play, dvs. hvilken aktivitet som kommer først og hvem som gjør hva først. Instruksjonene i dette avsnittet er permut (innenfor rimelighetens grenser) og er gitt i den rekkefølgen av originale Civilization Game. Siden utformingen av spillet er åpen slutt, er det ingen andre enn Sequence of Play, som må være sammenhengende regler.

9 Bestem skatteregler. Det originale spillet baser skattereglene ved antall Cities eide.

10 Bestem Revolt reglene. Det originale spillet antatt at Opprør oppsto når skatt ikke kunne betales.

11 Bestem Befolkningsvekst reglene.

12 Bestem Boat (eller andre modusen for massetransport, for eksempel Train) Byggereglene.

1. 3 Bestem Befolknings Migration reglene.

14 Bestem Befolknings Conflict / befolkning reglene.

15 Bestem By Byggereglene.

16 Bestem Trading Card Anskaffelsesreglene. Her ville være et godt sted å bestemme antall samlekort for hver god og kategori, samt av den relaterte Calamity Card.

17 Bestem Civilization kort koster, basert på Samlekort slått inn, avgift på befolkningen og kreditter fra andre Civilization kort. Her ville være et godt sted å finne ut hvor mange Civilization kort av hver type vil være i spillet.

18 Bestem handelsregler, om hvordan man skal handle og verdien av Trading Cards da samlet i sett.

19 Bestem Calamity Oppløsning reglene. Ulykker som en epidemi kan reduseres med en Medicine Civilization Skill kort eller Famine kan reduseres med Pottery Skill sammen med Korn Trading Cards.

20 Advance eller regress Spillere langs arkeologiske arve tabell basert på oppgradering og nedgradering av kriterier.

21 Bestem Victory betingelser.

Fininnstilling Game

22 Bestem de ulike tellere som er unike for hver People.

23 Bestem ekstra arkeologiske arve Tabell reglene. Regler kan gjøres annerledes for hver People. Det originale spillet har forskjellige punkt verdier for å fullføre Table progresjon og ulike tidsepoker for hver Folk til å gå inn i jern og bronsealderen. Det er også regler for å avslutte hver alder for å gå til en ny.

24 Determe Befolkningskonverteringsreglene fra Folk til Byer og tilbake for å tillate City Building og Reduction, ta naturlige by nettsteder i betraktning.

25 Legg regler for å hindre brudd på naturlovene. For eksempel kan Tsunamier ikke forekomme på Sicilia, men vulkaner kan.

26 Bestem Game Setup, spesielt Folks hjemland.

Hint

  • Du kan tilpasse Civilization til mest tid epoker. For eksempel vurdere hva som ville American Civilization være som om de amerikanske statene aldri ble forent. Russisk og kinesisk historie er også gode emner. For variasjon, gi hver sivilisasjon en annen fordel i Civilization og Trading kort oppkjøpet.
  • Les det opprinnelige spillet først. I tillegg har det vært mange Computer versjoner av spillet siden 1981, med mange forskjellige temaer og tidsepoker. Forskning for å unngå dobbeltarbeid.